Anbefalte innlegg

Det blir fort en dyr prøve tur da.: eek :

Tror det er best å styre unna.

Heia Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg jobbet sammen med før er Polsk, har fast adresse i Polen osv.

Han ble stoppet i beltekontroll og samtidig bedt om førerkort og vognkort, han stotrer frem på gebrokken Norsk/Engelsk at både vognkort og førerkort er Polsk, så ikke sikkert Politimannen skjønner så mye av det som står.

Vel, Politiet mente han var Norsk, og bilen Polsk = Han måtte kjøre bilen til Tollvesenets lokaler.

To dager senere får han bilen tilbake uten noen direkte forklaring på hvorfor den ble tatt: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som blir med på å flytte til Sverige , eller........: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mange nordmenn som bor rett ved svenskegrensa og jobber i sverige og kjører svensregga. bil!

 

Blir dette ulovlig å da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mange nordmenn som bor rett ved svenskegrensa og jobber i sverige og kjører svensregga. bil!

 

Blir dette ulovlig å da?

 

Nei ikke nødvendigvis Ola. Hvis dem jobber i Sverige, har dem gjerne også skaffet seg svenskt personnr. Og så lenge dem er "pendlere" med over 180 dager (tror det er det tallet cirka) på riktig side av grensen så har dem lov...

Drev å vurderte dette da jeg bodde i Bærum, men ble for lang avstand til at jeg orket :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne blitt dyrt for meg når jeg var ute å testet en svensk kollega sin S4 i sommer da gitt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men vi som er bilmekanikere har vell lov så lenge det er i jobben? eller?

dvs at om jeg blir tatt kan jeg si at det er prøvekjøring av en bil på jobben.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men vi som er bilmekanikere har vell lov så lenge det er i jobben? eller?

dvs at om jeg blir tatt kan jeg si at det er prøvekjøring av en bil på jobben.?

 

lurer jeg litt på også.. i sommer hadde vi noen Sveitsere med en Passat innom, der jeg prøvekjørte bilen etter rep..

 

heh.. kunne blitt dyrt det da : eek :

 

 

syke potet land

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer jeg litt på også.. i sommer hadde vi noen Sveitsere med en Passat innom, der jeg prøvekjørte bilen etter rep..

 

heh.. kunne blitt dyrt det da : eek :

 

 

syke potet land

 

Jeg vil tro bilen blir beslaglagt og at du bare får de 15% adminastrasjonsgebyr pga dette er mild overtredelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.