Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke tenkt så mye på dette før, men etter at to av kammeratene mine har kjøpt seg samme type bil med samme motor (Passat 3bg 130 hk tdi) så har jeg lagt merke til at min bråker noe mer enn de andre. Hverfall på tomgang når vi står ute og hører. Hva kan jeg gjøre for også få ned lydnivået litt på denne? Hjelper det med et oljeskift osv. Hva kan spille inn her?

Takker for alle svar mvh pk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vanskelig for deg og si, men veit du hvilken bråkelyd du har? Er det tikking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de finnes 2 stk 130hktdi motor som har 285nm og en som har 310nm, 310nm leveres med 6 trinns gearkasse mens 285nm leveres med 5 gear. jeg synes det ikke var så mye bråk av 285nm motoren som av 310 nm motoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er 130 TDI PD så bråker disse normalt mye.

Har dog holdt på med en A4 1,9tdi som hadde virkelig hard motorgange på tomgang, men fin ellers.

Her hadde eieren byttet ut en enkelt dyse.

Skiftet ut alle dysene, alle ifra samme motor, og den gikk tilbake til sitt vanlige støynivå på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg kjøpte bilen byttet jeg til Castrol olje iht spesefikasjonene. Da syntes jeg at det ble markert mere "diesel" lyd. Byttet til AGIP olje og lyden ble mye mykere. Ja, oljen har noe å si.

(98 mod 1,9 tdi)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen ulyder i motoren sånn sett. Bortsett fra at den bråker noe mer. Ikke noe voldsomt men litt. Tenkte å bytte til en god olje og greier og se om det hjelper noe.

Takk for alle svar så langt hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen ulyder i motoren sånn sett. Bortsett fra at den bråker noe mer. Ikke noe voldsomt men litt. Tenkte å bytte til en god olje og greier og se om det hjelper noe.

Takk for alle svar så langt hvertfall:)

Pass på at oljen har tilsetningen for Pumpedyse da, ellers kan det fort bli kjedelige greier for deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å koble ut EGR ventilen med VAGCOM. Da vil bilen gå mye finere på tomgang.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å koble ut EGR ventilen med VAGCOM. Da vil bilen gå mye finere på tomgang.:)

Ok, mem trenger man ikke egr ventilen? Hva skjer om man kobler ut den? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men trenger man ikke egr ventilen? Hva skjer om man kobler ut den? : klø :

nei den er bare til får å sote igjen innsug. husk å rens innsug..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.