Bytte dynamo 92 Audi 100 2.3

Anbefalte innlegg

Heisann, kan noen gi meg litt tips om hvordan drivreimen blir frigjort fra dynamo, er i forbindelse med bytte av dynamo. Noe som skal løsnes, bøyes, brekkes und so weiter?!

Audi 100 2.3 1992.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at det begynte etter en lengre tur hvor det lyste svakt i batterisymbolet, vindusviskerne gikk tregere og tregere , abs lampa ble tent, før tankmåler og temp-måler sank til bunns. Når bilen begynte å gå dårlig var det igrunnen bare å kontakte Falck : bh :

Tips til andre løsninger enn dynamo / børstene i denne tas i mot med åpne armer... Er det forresten mulig å komme til børstene uten å plukke ut dynamoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en sterk knapp på børstene jeg da :)

Hadde tilsvarende problem samme dagen jeg kjøpte min første C4, på tur hjem. Lite gøy da man merka at vindusviskerene gikk tregere og tregere, når det regna som verst.

Børstene får du enkelt demontert med to skruer (vanlig stjerneskrujern) uten å demontere noe dynamodeler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant du har Bosch-dynamo, så ville jeg begynt med børstene.

På bosch-dynamoen sitter de bak på dynamoen, med to stjerneskruer som tidligere nevnt.

Hadde ikke Falcks utskremte med seg børster engang? Dårlig service. Ikke Lillehammer du var da skjønner jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børstene var rimelig nedslitte, men den ene ganske mye verre enn den andre. Skal disse slites likt eller?

Falcks utskremte hadde ikke batteriboosteren med seg en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro de skal slites forholdsvis likt, men har sett flere som har vært ujevnt slitt. Kjøp deg en ny regulator, gjerne en med litt god spenning, monter, smil og vær glad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta børstene....it's alive : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.