06 Touran 1.9 tdi som hyler

Anbefalte innlegg

Henta Touran som har gått ca 90.000km. Den har en irriterende "hylelyd".Skal ikke være så fremtredende på tdi? Kjørt andre Touran tdi(vet turbo lager litt lyd..) uten den resonansse lyden...Trudde det var en ambulanse på utrykkning på vei...Høres godt selv med radion på!

Tips til hva det kan være? Fint å vite om andre har opplevd det før jeg stikker innom Møller...Eller om det er en svakhet på Touran 1.9 tdi?

Er fortsatt garanti på bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvet det er en tpl melding på en av turbo laderne men er ikke sikker på motorkode på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvet det er en tpl melding på en av turbo laderne men er ikke sikker på motorkode på den?

Oki,kansje det er no sånt...Vet ikke hvilken motorkode det på denne..Er 1.9 tdi 105 hk. Reg i mai 06

Skal forhøre meg mere på Møller i morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner om en turbo som synger på siste kapittel. De siste 14 dagene før turbo'en røk på min tidligere 1,9 TDI Passat her for noen år tilbake så hadde jeg en høy plystrelyd. Så plutselig forsvant omtrent alt moment på motoren, kostet meg ca kr. 15.000 i reperasjon og deler hos Møller. Håper for din del at det er noe annet som lager lyd men vær forberedt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også denne lyden på min Touran 1.9 TDI etterfulgt av en psssssst lyd når jeg slapp gassen.

Det viste seg at slangen inn på cooler hadde sklidd nesten av slik at det ble lekasje.

Det rare var at jeg ikke merket noe redusert effekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært hos min Vw forhandler.Konkluderte med at ny turbo må til! Så lenge bilen er under 3 år/under 100.000 km,er det en garantisak!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre..... :-)

Er den original eller ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre..... :-)

Er den original eller ??

Ja bra det ordna seg,for en irriterende lyd,som kan bli dyyr etterhvert....

Regner med den er orginal,ikke chippa eller noe sånt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.