#1 Skrevet November 11, 2008 Nokon som kan fortelle meg kva turbo dette er? Står på i 87 mod golf gtd som eg henta heim i helga. Det er en kkk turbo men er det 14, 24, osv? står 2GW på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2008 (endret) Nokon som kan fortelle meg kva turbo dette er? Står på i 87 mod golf gtd som eg henta heim i helga. Det er en kkk turbo men er det 14, 24, osv? står 2GW på den Skal være en plate på kompressor huset der det står litt info, tipper det er en K24 6082 Disse fungerer stygg godt med de rette modsa...og nok turbotrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2008 Takker mister. Tok av toppen i dag og ausa ut kjøleveska. Topp pakninga var gåen, men eg frykter toppen har fått seg en smell og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2008 Noko som veit om eg kan bruke en topp fra en vanlig 1,6 diesel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2008 Noko som veit om eg kan bruke en topp fra en vanlig 1,6 diesel? Ja, det vil jeg nesten tru uten at jeg kan svare helt sikkert, mulig det er forskjellig løft på kammen, men den kan du jo flytte over. Etter en sjekk på vagcat ser jeg det er forskjellig delenr på toppene, men passer nok overens, mener jeg har hørt dette før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2008 Då har eg vore og fått meg kobberplate til å lage topp pakning av. Skulle vel holde med 1 mm pakning? Litt høgare komp. kan ikkje skade, viss eg ikkje kunser ventila då. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2008 toppene passer om hverandre.. bytta flere av disse før.. og det er nok som nevnt over her, en k24 du har der. God for 2 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2008 Då har eg vore og fått meg kobberplate til å lage topp pakning av. Skulle vel holde med 1 mm pakning? Litt høgare komp. kan ikkje skade, viss eg ikkje kunser ventila då. 1mm blir snaut, de orginale er på 1,57mm og 1,61mm. Hvor mange kontroll hull har du i den gamle pakningen? 2 hull 1,57mm 3 hull 1,61mm KRB skaffer / har forsterket 3-lags stålpakning til disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 12, 2008 hvor tykk er den originale toppakningen da? Du kan jo fint måle ut så du ikke banker ventiler og stempler.. Men hvorfor har du laget en pakning som er tynnere enn den originale?` EDIT: Der var det en som hadde svar på tykkelser ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 12, 2008 hvor tykk er den originale toppakningen da?Du kan jo fint måle ut så du ikke banker ventiler og stempler.. Men hvorfor har du laget en pakning som er tynnere enn den originale?` EDIT: Der var det en som hadde svar på tykkelser ja Har ikkje laga enda, men 1 mm kobber var det einaste eg fikk tak i idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 12, 2008 Hiv i noen ARP bolter med det samme, med 2 bar trykk er det greit å bolte toppen skikkelig fast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 12, 2008 Går litt over haude på meg no med ARP og KRB. Korleis skaffer eg dette? Er ikkje kvar dag eg drive med mekanisk modding, er meir inne på hidden mods. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2008 ARP er ett firma som lager velrenomerte topplokksbolter som tåler mye mer strekk en originale. KRB Trading er ett firma drevet av Kai Roger Bakken (derav navnet) som spesialiserer seg på trimming. Han kan nok hjelpe deg med både toppakning og topplokksbolter som tåler ladetrykket. Boltene må uansett byttes da de originale er strekkbolter, som altså bare kan brukes en gang. http://www.krbtrading.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2008 Fant ut av det med KRB og har vert i kontakt med han. Men ei slik pakning og slike bolter koster jo meir en eg betalte for bilen . Har ingen planer om å rulle rundt med 2 bar lading, må holde med 1,4-1,5 tenker eg. Skulle vel gå med orginal pakning og bolter då? Og så tenkte eg i finne meg en mikke mus (liten) ic til en billig penge og sette på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 12, 2008 Mener på at 1.9TD (ikke TDi, kun TD) pakning passer, den er i stål og tåler endel mer enn den spinkle originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 12, 2008 Ok, pakning fra 1,9 tdk? Noko fleire som har erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 12, 2008 trur eg satser på topp fra en 1,6 d og så finn eg meg ei kobberplate på 1,6 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 12, 2008 Ok, pakning fra 1,9 tdk? Noko fleire som har erfaring med dette? Hvor mange styrehul er det på din nå? Her er ihvertfall delenummer og beskrivelse av td/tdk pakningene 028103383BH cylinder head gasket (metal) 1,53MM 1 hole / 1Y,AAZ 028103383BJ cylinder head gasket (metal) 1,57MM 2 holes / AAZ,1Y http://catalog.autohausaz.com/autohausaz/detailw.jsp?sid=5fadih55mq2zlbakly1kgo45&partner=autohausaz&product=028103383BJ 028103383BK cylinder head gasket (metal) 1,61MM 3 holes / AAZ,1Y http://catalog.autohausaz.com/autohausaz/detailw.jsp?sid=5fadih55mq2zlbakly1kgo45&partner=autohausaz&product=028103383BK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 12, 2008 Pakninga eg tok av motoren ser slik ut. Men mangler det ikkje litt høl i den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 12, 2008 Burde det ikkje vert høl der eg har satt ring sidan der er høl i blokka og i toppen der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 12, 2008 Hvor mange styrehul er det på din nå?Her er ihvertfall delenummer og beskrivelse av td/tdk pakningene 028103383BH cylinder head gasket (metal) 1,53MM 1 hole / 1Y,AAZ 028103383BJ cylinder head gasket (metal) 1,57MM 2 holes / AAZ,1Y http://catalog.autohausaz.com/autohausaz/detailw.jsp?sid=5fadih55mq2zlbakly1kgo45&partner=autohausaz&product=028103383BJ 028103383BK cylinder head gasket (metal) 1,61MM 3 holes / AAZ,1Y http://catalog.autohausaz.com/autohausaz/detailw.jsp?sid=5fadih55mq2zlbakly1kgo45&partner=autohausaz&product=028103383BK Takk for hjelpa med å finne dette. Har prøvd å sjå litt på bilda, og dei ser jo ikkje ut til å være heilt like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 12, 2008 (endret) Eg har en veldig fin IC liggande om du trenge det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...