Glassfiberdeler og bilsportboka

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med regelverket når man skal ha lisens for å kjøre bakkeløp?

Kunne tenkt meg å bruke glassfiber dører og skjermer. Fant ikke noe om akkurat det i boka. Noen som veit hva som er lov å bruke av karosserideler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med regelverket når man skal ha lisens for å kjøre bakkeløp?

Kunne tenkt meg å bruke glassfiber dører og skjermer. Fant ikke noe om akkurat det i boka. Noen som veit hva som er lov å bruke av karosserideler?

Er vel noen krav til stål her og der. Veit ihvertfall at man må ha stål dør på fører siden, og kanskje taket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noen krav til stål her og der. Veit ihvertfall at man må ha stål dør på fører siden, og kanskje taket?

Så det holder ikke med bur med kryss e.l. altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det holder ikke med bur med kryss e.l. altså?

Man må ha sjåførdøra i stål, har vel noe med sikkerhet å gjøre;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må ha sjåførdøra i stål, har vel noe med sikkerhet å gjøre;)

Hehe, oh rly? : smil :

Men jeg har ikke no spesiell peiling, men tenkte kanskje det var nok. burdet tar i mot smellen og seler holder deg inne i bilen. Akkurat som at å feste buret med skruer(krav?) er nok fremfor å helsveise det fast. Eller tar jeg feil nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, oh rly? : smil :

Men jeg har ikke no spesiell peiling, men tenkte kanskje det var nok. burdet tar i mot smellen og seler holder deg inne i bilen. Akkurat som at å feste buret med skruer(krav?) er nok fremfor å helsveise det fast. Eller tar jeg feil nå?

Buret tar smellen ja, er vel ment at døra skal hindre at ting kan komme inn. Stål tåler vel kanskje litt mere enn glassfiber.

Det med å skru buret istedenfor å sveise skjønner ikke jeg heller, sitter jo bedre med sveis en skruer. Sikkert noen her inne på forumet som kan svare på det også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buret tar smellen ja, er vel ment at døra skal hindre at ting kan komme inn. Stål tåler vel kanskje litt mere enn glassfiber.

Det med å skru buret istedenfor å sveise skjønner ikke jeg heller, sitter jo bedre med sveis en skruer. Sikkert noen her inne på forumet som kan svare på det også

Det var jo et godt poeng som jeg ikke tenkte på, hehe :)

De har det med å være trangsynte, men er vel bare å sveise etter det er godkjent eller no... sånn at du har begge deler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Johnny!

Kommer an på hvilken klasse du skal kjøre i.

Spesial saloon er vel den klassen som vil passe best for din audi. Da er materialene i dører og skjermer fritt.

I andre kalsser kan det være annerledes. I f.eks supernasjonal så må førerdør være original , mens andre dører kan lages i f.eks glassfiber.

Se også på http://www.bilsport.no

Cato

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i følge bilsport reglemente så kan mann bytte ut karroseri, men hvis det er av bærenede konstruksjon så må mann erstatte med ett tilnærmet likt materiale.. så slik jeg skjønner det så kan du fint bytte dører til glassfiber eller karbon så lenge buret ditt tilfredstiller kravet til norgesbilsportforbund..

6.4. Dører

Utvendige dørhåndtak skal finnes, fri type. Men skal tydelig merkes om virkemåte.

Innvendige dørhåndtak er fritt. Dørene skal ikke kunne låses fra innsiden. På førersiden skal døren ha originaltrekk eller heldekkende plate.Vindusheisemekanisme kan fjernes. Det er tillatt å montere gummistrikk på innsiden av dørene som skal hindre at de spretter opp under kjøring. Dørene skal til enhver tid kunne åpnes fra utsiden, bortsett fra bakdørene på 4-dørs biler som kan sveises igjen. Hvis disse dørene sveises igjen, skal utvendig dørhåndtak fjernes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips alle!

Får bestille litt glassfiberdeler da. Får heller sette inn en orginaldør senere hvis det trengs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips alle!

Får bestille litt glassfiberdeler da. Får heller sette inn en orginaldør senere hvis det trengs.

Kunne noen sendt meg en direkte link til hvor man får kjøpt denne boka?

Da hadde jeg vært evig takknemmelig!

MVH

Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne noen sendt meg en direkte link til hvor man får kjøpt denne boka?

Da hadde jeg vært evig takknemmelig!

MVH

Daniel

Ring bilsportforbundet og be om å få boka tilsendt. Kostet vel 100kr.

Telefon: 2305 4500

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring bilsportforbundet og be om å få boka tilsendt. Kostet vel 100kr.

Telefon: 2305 4500

Takker og bukker!

MVH

Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.