Bilen vil ikke bli senka??

Anbefalte innlegg

OK!!

 

Har et STORT problem.. På min 87 Audi 80 1.8E(typ89) sliter jeg med å få senk. Hadde først et 40/40mm B&G sett fra Eiker som gjorde bilen lav, da lå dekka nesten kant i skjermen foran.

 

Etter vært ville jeg ha bedre kjøreegenskaper og kjøpte et sett med Bilstein Sprint og H&R 40/40mm. Da ble bilen kanonhøy, og så ikke senka ut. Pga disse var lik til både 80 og 90 fikk jeg byttet de i tilfelle det var vekten på bilen som gjorde dette.

 

Fikk da et sett med Eibach 40/40mm produsert for Bilstein og tilpasset sprint demperne. Bilen ble likehøy.

 

Kjøpte så senkeskåler fra Golf II(15mm) som skulle passe på, hjalp heller ikke.

 

Kjøpte så et sett med 60/40mm fra Interalloy, bilen ble "litt" lavere men så alikavel ikke senka ut.

 

Var nå MØKK lei og slo til med 75/50mm fra FK, monterte på en side og ble forbannet da jeg jekket ned, litt lavere ble den.. Kanskje slik en tilsvarende bil med 35-40mm skal være.

 

Tenkte så at her er noe som ikke stemmer og monterte kun demper uten fjær på den andre side for å se om det er noe annet som holder igjen. Da gikk jo bilen så langt ned jeg bare ville, så ingenting som stopper her nei..

 

Merk at det kun er foran jeg har prøvd på de siste, bak blir den fin.

 

Hva er dette da??

 

Det jeg kanskje lurer på er om det er noe med fjærbeina mine, jeg har en veldig tidlig 87, januar. Har lagt merke til ved delekjøp osv at det har vært noen endringer på beina og lurer på om kanskje fjærskåla på mine står høyere eller noe?? Noe MÅ det jo være..

 

Noen erfaringer her??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke en sånn finurlig pakke med forhøyet understell da ? Audi og VW har levert dette på en god del biler som "option" hvor kunden ønsket det. De fikk 20mm høyere bakkeklaring.

 

Spangen hadde en sånn pakke på 200'en sin mener jeg å huske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jo gitt en del svar det da.... Men da må jo de B&G fjørene har vært koko.. Var jo lavere med de enn med 75mm.. Skulle jo liksom vært 3,5cm lavere nå enn med de B&G sakene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti samme problemet, og den eneste sikre "kuren" er visst justerbart....

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser man at uten fjær så synker bilen pent ned mot dekket, så det er ingenting annet som holder igjen.

081104 041.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her ser man og at det er ikke mye fjæra kan "sige" sammen. Skulle den vært 75mm senka hadde ringene ligget oppå hverandre. Kan ikke forstå annet enn at nedre fjærskål skulle stått lavere på beinet...

081104 093_liten.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uffa meg da..........har du vurdert gewinde ?? :D Eller du kan ta en "Spansk" en å "flytte litt" på fjærskålen.....*host host*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, Gewinde har vært på tanken.. Men er litt surt da jeg blir sittende igjen med tre ubrukte fjærsett til ca 2000,- stk og nesten ubrukte Bilstein Spint dempere.

 

Både varming av fjær og vinkelkutter har vært i tankene, men vil ikke ødelegge egenskapene når jeg byttet for å få det bedre.

 

Angrer STORT på at jeg heiv de gode gamle lave B&G fjørene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har rette fjærbeinslager?

Det finnes to typer en lav og en høy!

Regner med at disse er rett, men bare en ide!

Utgjør nok ikke de 3.5cm du er på jakt etter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen lager fra UrQ faktisk, som er mer holdbar og kraftigere enn de vanlige.. Ble bare produsert til noen UrQ modeller. La disse ved siden av de gamle og de var kanskje 0,2 cm høyere, var så vidt det gikk an å se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et vrient problem det der Øystein, og du er ikke alene om å være misfornøyd med senkingen.. Jeg monterte jamex 40/40 synkesett på den gamle 80`n min, og de er jo kjent for å senke litt ekstra, iallefall ettersom tidens tann tar de.

 

Kan fortsatt ikke se at bilen er senket, med mindre den står ved siden av en original bil, da er det litt forskjell. Husker det var mye frem og tilbake når jeg skulle bestille nettopp pga fjærbenene, men jeg mener det var pga demperne, men mulig det er forskjeller med hensyn til fjærene også. 80`n er også relativt tidlig `87

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.