#1 Skrevet November 11, 2008 (endret) Har nå funnet en lur måte (synes jeg selv da) å få større bremser bark på min 92 VR6. Har jo 312mm Audi TT skiver forran å porshe caliptere, men syntes de små nusselige 226mm bakskivene var for små. Søket derfor etter skiver som var 10mm tykke sånn at jeg fortsatt kan bruke de orginale calipterene med håndbrems innebygget., å fant at skivene fra Rover 75 med 5x100 boltsirkel var dette, samt at de var hele 280mm i diameter, så da var det bare å sette de orginale VR6 skivene i dreiebenken å gjøre de om til nav slik at Roverskivene kunne boltes på. Holder nå på å lage en liten brakett i 12 mm stål til å feste calipteren på. Satser på at dette blir bra. fant ut at dette også kan gjøres med biler som har 4x100, men da med 270mm skiver fra en opel Vectra Link til tegninger på bremseskiver: http://www.brembo.com/ENG/AfterMarketBrakes/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2008 Rått! har du noe bilder av det du gjorde med den du dreide ned? Jeg vet man kan ta fra skoda octavia rs som er fwd. Er ventilert også mener jeg på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2008 Ja skoda er sikkert også mulig men da må du ha calipperene fra den bilen også Skal ta noen bilder av navene jeg har laget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2008 Får du ikke problemer med "lasteutjevningsventilen" hvis du gjør noe med bakbremsene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2008 Låne tråden litt. Var mye arbeid med bremse oppgraderinga foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2008 Hva skulle bli problemet med lasteventilen? Den er da bare til å justere. Fremme var det Bolt on Kit fra ESC Tuning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2008 Noen bilder av bakbremsene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2008 (endret) Braketten ble laget av en 12mm rustfri skinne bit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2008 Som dere ser så ble dette betraktelig større enn det som er vanlig bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2008 Genialt Tom. Du er så flink til å tenke "utenfor" boksen hele tia. Tenke nytt, og gjør alt selv! Mycket bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2008 spørsmål fra Anders Grasmo Hei hei Ikke værst dette, men hva har det kosta deg å bygge dette? Hva skulle du evt hatt for å fabrikere et pr adaptere og tilpasse g3 skivene, skjønte ikke helt hva du gjorde med de. SVAR: Det kosta meg bare 1200 kr det som nye mekonomen skulle ha for Roverskivene. Du må få noen som har tilgang på dreiebenk til å dreie bort alt som bremseklossene liggerinntil, åså gjøre de 5 mm tynnere samt å sette igjen en styrekant med en liten kon til den nye skiva som har 64mm senterhull, dersom du går inn på Brembo sine nettsider så ligger det tegninger av alle skivene, å da ser du selv hva som må gjøres. har ikke så ofte tilgang til dreiebenk selv at jeg kan ta på meg jobb. Er det en 4x100 bil du har er det enda enklere da kan du egentlig klare deg med en vinkelsliper å en stødig hånd.(husk at da er det opel vectra skiver som teller) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...