Bremse oppgradering bak VR6

Anbefalte innlegg

Har nå funnet en lur måte (synes jeg selv da) å få større bremser bark på min 92 VR6.

Har jo 312mm Audi TT skiver forran å porshe caliptere, men syntes de små nusselige 226mm bakskivene var for små.

Søket derfor etter skiver som var 10mm tykke sånn at jeg fortsatt kan bruke de orginale calipterene med håndbrems innebygget., å fant at skivene fra Rover 75 med 5x100 boltsirkel var dette, samt at de var hele 280mm i diameter, så da var det bare å sette de orginale VR6 skivene i dreiebenken å gjøre de om til nav slik at Roverskivene kunne boltes på.

Holder nå på å lage en liten brakett i 12 mm stål til å feste calipteren på.

Satser på at dette blir bra.

fant ut at dette også kan gjøres med biler som har 4x100, men da med 270mm skiver fra en opel Vectra

 

Link til tegninger på bremseskiver: http://www.brembo.com/ENG/AfterMarketBrakes/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått! har du noe bilder av det du gjorde med den du dreide ned?

 

Jeg vet man kan ta fra skoda octavia rs som er fwd. Er ventilert også mener jeg på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skoda er sikkert også mulig men da må du ha calipperene fra den bilen også

Skal ta noen bilder av navene jeg har laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du ikke problemer med "lasteutjevningsventilen" hvis du gjør noe med bakbremsene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låne tråden litt. Var mye arbeid med bremse oppgraderinga foran?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skulle bli problemet med lasteventilen? Den er da bare til å justere.

Fremme var det Bolt on Kit fra ESC Tuning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Braketten ble laget av en 12mm rustfri skinne bit

DSC00996w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere ser så ble dette betraktelig større enn det som er vanlig bak.

DSC00997w.jpg

DSC00998w.jpg

DSC00999w.jpg

DSC01000w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt Tom. Du er så flink til å tenke "utenfor" boksen hele tia. Tenke nytt, og gjør alt selv!

Mycket bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmål fra Anders Grasmo

Hei hei

Ikke værst dette, men hva har det kosta deg å bygge dette?

Hva skulle du evt hatt for å fabrikere et pr adaptere og tilpasse g3 skivene, skjønte ikke helt hva du gjorde med de.

 

SVAR:

Det kosta meg bare 1200 kr det som nye mekonomen skulle ha for Roverskivene.

Du må få noen som har tilgang på dreiebenk til å dreie bort alt som bremseklossene liggerinntil, åså gjøre de 5 mm tynnere samt å sette igjen en styrekant med en liten kon til den nye skiva som har 64mm senterhull, dersom du går inn på Brembo sine nettsider så ligger det tegninger av alle skivene, å da ser du selv hva som må gjøres.

har ikke så ofte tilgang til dreiebenk selv at jeg kan ta på meg jobb.

Er det en 4x100 bil du har er det enda enklere

da kan du egentlig klare deg med en vinkelsliper å en stødig hånd.(husk at da er det opel vectra skiver som teller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.