Anbefalte innlegg

Har nede understellet på bilen, og skal til å bytte alt av foringer, men ser det er mye delte meninger i forhold til hvor mye støy de forskjellige foringene gir.

 

Jeg skal bygge en nokså hårete Audi Coupe, men den skal også brukes som bil nr 1 etterhvert. Jeg har sett det an slik at de ekstreme foringsløsningene (alu, sveiset osv) gir støy som gjør bilen utbrukelig utenom bane.

 

Det jeg derimot ser mest på er vanlig poly, og street-density foringene til 034 over hele linja. Har lest at dette gir -noe- mere støy, men hva innbefatter det ? Såvidt merkbar ? Dobling ? Hva snakker vi om her ?

 

Sitter å vurderer å bytte til nye, men orginale foringer i stede over hele linja, men lurer på hvordan dette holder i hop ved masse hk.

 

Håper noen kan dele erfaringene sine med meg! Er en ganske omfattende jobb å gjøre alt dette to ganger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polyforinger rund baut og justerbart understell vil vel kunne gi deg både stivhet og mulighet for en viss comfort. Lavprofil dekk vil gi gode kjøreegenskaper men desverre også en del mer støy så der ville jeg valgt å ha ett sett for bane og ett sett med høyere profil for veibruk.

Lettmetallfelger kan lett få skader hvis de blir utsatt for kraftig slag pga kominasjonen lite gummi og stivt hjuloppheng.

Ville ikke brukt den hardeste utgaven av polyforinger men heller satset på kraftigere stab-stag for å oppnå stivere undrstell.

 

Du kan ikke få både og, så her må du ofre det ene for å få det andre desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring fra Golf 1 er at "komforten" forsvant fullt og helt først da jeg monterte polyforinger i alle motorfestene også. Da ble det for alvor vibrasjonslyder i karosseriet (men motoren holder seg også på plass:)). All vibrasjonen og den støtete følelsen som "alle" advarer mot har jeg merka fint lite til (annet enn de begrensningene som ligger i understellet).

 

Ole Opsahl og Bård Jørgensen har rimelig trivelige understell på S2 QP'ene sine. Har tilbrakt litt tid i begge disse to og kan ikke si at noen av dem er påfallende ukomfortable. De er i alle fall mye mer komfortable enn Golfen min er. Regner med gutta kommer til å si noen ord her i løpet av dagen/kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte en liten stund med 034 motor/gir og diff fester og alufester i traversen. Det BLIR vibrasjoner av det:).

Jeg syns det var bare morro jeg, men så brukte jeg org seter da. Kan også bli litt utydelig i speilet.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må en ofre for veigrepet...

 

Alu foringer i traversen er nok ikke det verste en gjør så lenge bærearmsforinger fortsatt er av et stoff som er mykere enn alu/nylon... Da vil nok disse ta bort den verste støyen. Er iallfall merkbart bedre å kjøre med alu-foringer i traversene.

 

Orginalforinger ville jeg iallfall styrt fint unna da disse rives i stykker etterhvert med mye hk og bane/dragkjøring. Er vel bare å gå for polurethane foringer der så står iallfall understeller noe i stil med motor og kjørestil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må en ofre for veigrepet...

 

Alu foringer i traversen er nok ikke det verste en gjør så lenge bærearmsforinger fortsatt er av et stoff som er mykere enn alu/nylon... Da vil nok disse ta bort den verste støyen. Er iallfall merkbart bedre å kjøre med alu-foringer i traversene.

 

Orginalforinger ville jeg iallfall styrt fint unna da disse rives i stykker etterhvert med mye hk og bane/dragkjøring. Er vel bare å gå for polurethane foringer der så står iallfall understeller noe i stil med motor og kjørestil...

 

Får du polyforinger til travers på S2? Hvor?: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg stjeler tråden din litt Raymond.:)

 

Er det SPF1797/10KSS - Front Subframe Mounting Bush Kit of 8 Bushes & 4 Stainless Steel Tubes for 10mm Bolt som gjelder på S2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker som vanlig tankene til Johnny, polyforinger i travers og orginale ellers høres ut som et greit kompromiss tenker jeg. Får fundere litt på det. Men mulig jeg ferdigstiller resten og bytter litt nå og litt da, og tar opplevelsene som de kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker som vanlig tankene til Johnny, polyforinger i travers og orginale ellers høres ut som et greit kompromiss tenker jeg. Får fundere litt på det. Men mulig jeg ferdigstiller resten og bytter litt nå og litt da, og tar opplevelsene som de kommer.

 

Mente igrunn ALU foringer i travers og poly i bærearmer;) Dess stivere du får traversen jo mindre flyter bilen og mere presis blir alt, så ville gått for stiveste der, så får du heller finne et komprimiss med foringene i bærearmene...

 

Selv har eg alu foringer i traversen, motor, gir og diff er boltet rett i karosseriet, samt alt av bærearmsforinger er av steinhard Delrin, + etpar uniballs her og der...

-Dette kjører jeg med til dagen... bråker, ja, men er vant til det og når jeg tenker på hvor vanvittig mye bedre det er enn det var før med orginale foringer så synes jeg det er helt fint, liker følelsen av å kjøre racerbil;) Mye morsommere bil å kjøre, men må som nevnt ofre litt av komforten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er delrin og uniballs ? : flau :

 

Men, virker som om det generellt sett er stor variasjon på hva man mener er akseptabelt mtp støy. Tanken var å ha det som helårsbil etter jeg ble ferdig med den. Blir jo 2-3 banekjøringer i året, ellers skal den gå til fra jobb, over til Sverige i helgene og kjøre scooter, på turer om sommeren. Liker egentlig kompromissløs hardcore, men akkurat her vil jeg ha blandadrops :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er delrin og uniballs ? : flau :

 

Men, virker som om det generellt sett er stor variasjon på hva man mener er akseptabelt mtp støy. Tanken var å ha det som helårsbil etter jeg ble ferdig med den. Blir jo 2-3 banekjøringer i året, ellers skal den gå til fra jobb, over til Sverige i helgene og kjøre scooter, på turer om sommeren. Liker egentlig kompromissløs hardcore, men akkurat her vil jeg ha blandadrops :)

 

Da tror jeg du må kutte ut alu over hele linja !

 

kjører selv med alu på motor gear og diff + travers. poly i alt det andre... inkl fjærbeinslager! rister og bråker spesielt på høye gear og lave turtall. hører f.eks diffen bak godt ;) men blir gocart da!

som bruksbil ville ikke JEG ha brukt noe i alu.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du må kutte ut alu over hele linja !

 

kjører selv med alu på motor gear og diff + travers. poly i alt det andre... inkl fjærbeinslager! rister og bråker spesielt på høye gear og lave turtall. hører f.eks diffen bak godt ;) men blir gocart da!

som bruksbil ville ikke JEG ha brukt noe i alu.:o

har 034 alufester i travererser og "urke landhandel" alu i bakdiff. Svarte poly i bærearmer og storforinga på diffen. Hockey pucker på motor og gir. Jeg synest egentlig det ikke bråker så fælt. Hører bra bakdiffen ja. men ellers er det greit. Det værste med meg må vær resonanse støyen fra eksosen på rundt 2500 omdr.

Da er det bra lyd inni bilen:p

 

Bruker da min bil til å frakte både små unger og blir brukt til og fra jobb bil+ at den kan brukes til ett helvettas gøy leiketøy vist man vill:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.