Lambdaen sitter som et h......

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan jeg kan få løs lambdaen på S4`n min? Har prøvd det meste snart.

Er det enklere å bare kappe eksosrøret å sveise inn nytt rør og gjenge opp på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengst mulig fastnøkkel,og ta å løsne den når eksosen er varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengst mulig fastnøkkel,og ta å løsne den når eksosen er varm.

Jepp, evt. bruk et rør på fastnøkkel eller forleng med en annen fastnøkkel hvis du skjønner :)

Og en dash wd40 e.l. skader aldri.. mulig det fordamper på varm eksos men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eksosen er varm så tar du et stearinlys som du smelter mot gjengene til lambdaen.. Bruk bare masse stearin for til slutt så trenger stearinen igjennom og da skal lambdaen løsne uten altfor mye makt.

Faren dersom du bare bruker masse makt er at du kan gjøre vondt verre og da må du gjøre som du nevnte tidligere å lage ny eksos..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den løsner bare du kjører bilen ganske varm jeg. Blir fort ganske varmt på eksossida her ;) Jeg går utifra at du har 2.2 20vT? Bare hold fingra unna :D Skulle sett tommelen min etter jeg bytta eksos :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper den løsner bare du kjører bilen ganske varm jeg. Blir fort ganske varmt på eksossida her ;) Jeg går utifra at du har 2.2 20vT? Bare hold fingra unna :D Skulle sett tommelen min etter jeg bytta eksos :P

Er 4,2 V8 jeg har. Blir vanskelig å kjøre den varm da jeg har tappa den for kjølevæske for å skifte slanger.

Ble så jeg kappa eksosrøret og sveisa inn en ny rørbit siden jeg klarte å ødelegge lambdaen med fastnøkkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 4,2 V8 jeg har. Blir vanskelig å kjøre den varm da jeg har tappa den for kjølevæske for å skifte slanger.

Ble så jeg kappa eksosrøret og sveisa inn en ny rørbit siden jeg klarte å ødelegge lambdaen med fastnøkkel.

Da blir det litt verre ja. Måtte hatt autogen da.. pleier som regel å løsne med varme..

Men da har du vel uansett fått orden på problemet kanskje?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det litt verre ja. Måtte hatt autogen da.. pleier som regel å løsne med varme..

Men da har du vel uansett fått orden på problemet kanskje?? :)

Har fått orden på problemet da ja. Skal bare borre opp å lage nye gjenger nå så blir det greitt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.