Audi 100 quattro går dårlig.. NF motor.

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med bruksbilen, det er rett og slett ikke så mye futt i den, merker at den holder igjen oppover i registeret, fusker litt når den er kald og generelt sikkert mistet litt kraft.

MEn av en eller annen grunn blei den slik lei etter en grundig motorvask, tomgangen er av og til for høy, 1100 rpm...

Motorvasken er det sikkert 1 mnd siden jeg utførte, var ikke slik til å begynne med, da kunne den løsne å det gikk MYE bedre.. MEn slik som i dag på vei til jobb gikk den ikke bra, holder igjen...

Noen som veit hva det kan være ?

Skal kjøpe nye plugger i dag, har ngk turboplugger liggende, men disse egner seg vel ikke til en sugemotor ?=

Nytt luftfilter kjøper jeg også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høhøh... høres ut som om KE3-Jetronic-trollet har kommet og tatt deg :P Jeg kondolerer :P

Dersom den noen ganger går bra, andre ganger går dårlig, tidvis høy og lav tomgang osv, høres det ut som flere av KE3-bilene jeg har vært borti :P På siden av mengdemåleren sitter det et potensiometer som blir utslitt :) Det har i alle fall noe av skylden :P

Lykke til (=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde pluggene var like på 10v og 10vT motorene.. mener å ha lest det et sted her inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det ja... Sitat fra Eyvind Spangen: "F5DP0R funker knall på alle 10v også ja, og holder vesentlig lengre enn originale W7DTC.."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F5DP0R er for 20v turbo, men fungerer også fint i 10v. Originalt på sugemotorene er Bosch W6DTC eller tilsvarende, på turbo W7DTC eller tilsvarende. I praksis går disse om hverandre. :)

Men ja, høres ut som "KE3-Jetronic-trollet". En typisk feilkilde er potensiometeret på siden av bensinmengdefordeleren, men vakuumlekkasjer, spesielt i forbindelse med slangene til tomgangsstabilisatoren, er også en klassiker. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket noe så simpelt som fukt eller såperester under fordelerlokket?

Dette kan også gi sånt trøbbel: haha :

Ville sjekket dette før noe annet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.