#1 Skrevet November 12, 2008 Hei, har en stund hatt en merkelig lyd som kommer fra bakstellet eller eksos. Tidligere hørtes det nå og da, nå er det oftere. Det er et svakt "thump" som for meg høres ut som kommer fra førersiden bak. Hvis jeg skal beskrive lyden (vet dette høres snålt ut...) -vil jeg si at det høres ut som en meget lavmælt versjon av den lyden som kommer når man legger dekk på en felg og dekket smetter på plass Høres definitivt ikke metallisk ut. Lyden oppstår på ujevn vei, særlig i svinger når vekta forflytter seg. Lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan se etter? Burde jeg jekke opp bilen, eller prøve å få den over en grav så den står med vekta på hjulene? En tanke jeg har er at det kan være eksosopphenget som er litt dårlig på ene siden, så det skal jeg sjekke. Det jeg ønsker råd om er å sjekke hjuloppheng. På forhånd takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2008 Noen som har noen tips, hva pleier å ryke der bak? Er KW gewinde på bilen forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2008 Ingen som har noenting å komme med her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2008 Foringer ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2008 Vet ikke helt. Minner ikke om "dårlig-foring-lyd" Jeg begynner å mistenke at det er noe galt med fjæra/fjærkoppen eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2008 Har samme lyd i min, å har selv kommet fram til at det er skvulping i tanken, da det kun opp står med lite veske på tanken. Prøv å kjør seint å brå brems, da skal du få lyden og høre at væska går fem og tilbake etter du har stoppet. Er vertfall slik hos meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2008 Hmm Jan Erik, det skal jeg teste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2008 Fyllte opp til kvart tank i går, og lyden er vekk! ..Takk for tipset Jan Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2008 Ingen problem det Lurte litt en stund selv og for å si det slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...