Forskjeller på 115 og 140 -2,5TDI

Anbefalte innlegg

Har ikke justert noe på min etter dysebytte, og den røyker jo litt..

 

Har forresten sjekka turboen, det sto K14 i ruta til venstre, og "6707" i ruta til høyre..

 

Hmm, står det samme AAT OG AEL turbo altså...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern har en 2.5tdi med AEL-motor.

Har ikke tenkt å bytte turbo, men dysespissene har jo hengt med siden bilen var ny.

Bør vi da gå for PP502 eller PP764 for å oppgradere disse?

Tenker ikke egentlig å chipe bilen, så da er det kanskje greiest å gå for 764, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vi da gå for PP502 eller PP764 for å oppgradere disse?

 

PP764 passer bra, men det er ikke noe i veien for noe som er litt større. Den gang PP502 var litt større ville jeg valgt dem, men siden de etter ryktene sies å ha blitt mindre så er vel PP764 det greieste valget.

Men hva med å prøve ut PP764 stage 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen prisforskjell på de da? Hva er forskjellen på vanlig 764 og 764 Stage 2? Er ikke helt oppdatert på dysespisser, så om du gidder forklare meg fordelene og forskjellene på vanlig og stage 2 ville det vært topp!

 

Er det forresten noe gruppekjøp på slike nå for tiden? Eller noe sted i norge som selger de til en rimelig penge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stage 2 har flere hull enn normalt, 7 hulls versjon av PP764 som har 5 hull. Disse er noen få hundrelapper dyrere, husker ikke helt hvor mye men tror det er ca en 500-lapp mer for 5 stk.

Jeg tror ikke det er mange her i landet som har prøvd disse. Leser du gjennom gruppekjøpstrådene så ser du at Tomas E har testet disse på to biler og han mente det gikk greit uten noen annen form for modifikasjon. Men utenlandske leverandører skriver at PP764 stage 2 krever oppgradert programvare og turbo.

 

Det er Ecconor som har det norske agenturet, og prisen er ca den samme som gruppekjøpene. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1849627#post1849627

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i min 2.5 tdi ael er jeg 99% sikker på at det sitter en k16..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.