A6 2,5 TDI Q Avant, 2002 mod.: Dårlig rekkevidde på fjernkontroll for Webasto

Anbefalte innlegg

Selv etter bytte av batteri i fjernkontrollen må jeg nesten helt bort til bilen for at fjernkontrollen skal fungere (=slå på Webasto'en). En mulighet er selvsagt at selve fjernkontrollen begynner å "skrante", men jeg skulle også gjerne visst hvor mottakerantennen i bilen (Webasto'en) er plassert. Jeg kan nevne at det ble byttet antenne/mottaker (på taket) for navi/telefon i høst og dersom Webasto'en får signalene derfra kan det vel være en mulighet for at noe har gått galt i den prosessen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min ligger antennen nederst i frontruten, jeg tviler på at det er samme som radio/navi. jeg kan ta et bilde av den i ettermiddag å legge ut her, slik at du vet noe lunde hva du skal se etter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra etka så ser det ut som at dersom du har telefonforbredelse også så går disse på samme antenne.

Sitter en antenneveksler i bagasjerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra etka så ser det ut som at dersom du har telefonforbredelse også så går disse på samme antenne.

Sitter en antenneveksler i bagasjerommet.

Ja, bilen har originalmontert telefon. Går det i så fall en separat kabel/forbindelse fra denne antenneveksleren til Webasto'en?(M.a.o. at så lenge telefonen fungerer utmerket tyder det på at forbindelsen ned til antenneveksleren er OK). Vil bytte av antenne også medføre bytte av kabel mellom antenne og antenneveksler, dvs. at kabelen er en "integrert" del av antennen? Og hvordan identifiserer jeg antenneveksleren?

Mange spørsmål, men jeg håper på svar :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en T100 istedet om det er orginal T60 du har. 10 gg så lang rekkevidde.

Grei å bytte ut den gamle mottakeren. Litt kopling må det jo bli, men unnagjort på et par timer.

http://cgi.ebay.de/Webasto-Funk-Fernbedienung-Telestart-HTM-100-T100-Neu_W0QQitemZ250321059366QQcmdZViewItem?hash=item250321059366&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.