Ettermontering fjernstyrt sentrallås -C4

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt og lest masse her inne om ulike løsninger for ettermontering av fjernstyrt sentrallås.

Mange har kjøpt Speedy sett, eller Votex eller et eller annet uoriginalt.

Uansett ser det ut til at man ender opp med en fjernkontroll i tillegg til nøkkelen.

Jeg har vanlig sentrallås på min A6 97mod. hvor jeg må bruke nøkkelen å låse opp med.

Hadde vært utrolig greit å få dette fjernstyrt. Jeg vil selvsagt ha flip key, og det hadde vært knall om

de også funka på startsperra også... Helst originalt, og plug and play.

Disse bilene finnes jo med original fjernstyrt sentrallås, og har da denne bobla på B-stolpen som er mottaker for fjernkontroll. Kan man ettermontere dette på min bil å få det til å fungere uten denne "bobla"? Jeg regner med at Møller skaffer flip-key til de som har dette fra før?

Noen som veit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, ser flott ut den. Men hva med startsperra mi? og Dessuten har jeg ikke sånn spiss nøkkel

som den ufilte på bildet. Min er slipt inn spor i midten på nøkkelbladet liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går ann og skifte ut nøkkelbladene i allefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, men det er vel viktig å få med riktig nøkkelblad til denne flip-key'en hos streetdesign da? Tvilsomt om Møller har som passer. Men uansett må jeg få startsperra til å funke. Er det ei brikke som ligger inni orig. nøkkelen? Går det å ta denne ut og flytte over i ny flip-key?

Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har fått dette til med startsperre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre er 2 måter og fikse, enten chippe bilen så den forsvinner, eller så teiper du en orginal nøkkel(eller startsperrebriken) inn i nærheten av tenningslåsen.

Jeg har akkurat montert en sånn fra street disign i min s6 og er bra den.

Men ikke stol det spor på bruksanvisninga.

Gjør som den sier men blend den orange ledninga. Den hvite skal du koble opp mot den grønn/blå fra fører døra til bilen, Enden til døra blender du. da fungerer alt. Untatt alarm osv da, når du aktiverer alarmen så forsvinner den fjernstyrte sentrallåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alright! Da har jeg faktisk begynt å lure på alarm i stedet...

Vil ikke miste startsperra, og når jeg da likevel må ha en klump på nøkkelknippet kan jeg likevel få alarm med på kjøpet.

Hadde innbrudd i fjor i Bergen. Utrolig artig å komme opp søndags morgen å finne bilen med knust rute pass-dør og stor stein i pass sete. Alle dører åpne og alt som var i bilen var slengt ut ove hele parkeringsplassen. Fant igjen alt, ingenting stjålet. Selvsagt ekstrem regn hele natta så bilen var skikkelig våt når jeg fant den. Sto vann over teppene. Fikk ingen skader merkelig nok. Jeg teipa plast over åpningen og kjørte hjem til Bulandet, fikk ut setene samme kveld, opp med tepper, gløtt på vinduer og 2000W vifteovn i 4 dager. Knusk tørr!

De som hadde glede av dette skulle vært kokt i olje. -lenge og vel...

Vel jeg avslutter denne tråden og sjekker litt på forumet om noen har noen anbefalinger og erfaringer.

Hvis ikke kommer jeg tilbake med ny tråd om alarm i C4:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.