#1 Skrevet November 8, 2004 Heisann! Roccoen ville ikke starte i dag. Motoren dro rund, men det eneste jeg hørte var noen ENORME smell i potta!! Etterhvert så startet den, men sloknet ved lavt turtall. Og det samme skjedde igjen og igjen. Men når motoren ble varm forsvant dette problemet. Noen som har et par ideer om hva som er galt? (bilen har ikke vært i bruk de siste 3 dagene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2004 Det samme skjedde idag. Men fikk da ikke start. Drar rundt, men det eneste som skjer er pottesmell. (smalt så høyt at alarmen gikk på to biler som stod like ved.. ) Ingen som vet hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2004 Tenningsinnstillingen er langt vekk fra der den skal være, tenker jeg. Når du prøver å starte trekkes bensin inn, og havner etterhvert i eksosen. Tennpluggen får da gnist ved åpen ventil, og dermed smeller det høyt i potta. En jeg kjenner greide å sprenge en eksospotte på denne måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2004 Ok, må prøve å justere tenninga da. Men skjønner ikke hvorfor det skjer bare når bilen har stått noen dager.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2004 Det er neppe at tenningen er ute av kurs, så la tenningen være sånn den var/er. Jeg tror heller du skal vippe opp fordelerlokket og rengjøre den. NB! Sjekk at kullstiften er i orden og at den får kontakt med rotor.. Hvem årsmodell er dette da? (Har du stift eller har du elektronisk tenning? Er det stift tenning så bytt kondensatoren.) Sjekk også pluggene dine, og er det lenge siden sist du byttet dem så bytt dem. Kan også være masse annet, men prøv dette her du til og begynne med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...