Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Caravelle T5 2006mod. som jeg kunne tengt meg bedre lys på. Det sitter H1 og H7 i hovedlyktene. Går det greit å bytte ut orginalperene med nye 100w pærer uten at en må øke sikrinsstyrken eller programere noe.

Syns vel egentlig at fjernlyset er størte svakheten.

Noen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis tåler ikke reflektorer og lykteglass dette, da det er av plast på moderne biler. Trolig er heller ikke resten av systemet der særlig begeistret for noe sånt, så jeg hadde stått over. Osram Nightbreaker-pærer i nærlyset og ekstralys til fjernlyset tenker jeg gjør susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har en Caravelle T5 2006mod. som jeg kunne tengt meg bedre lys på. Det sitter H1 og H7 i hovedlyktene. Går det greit å bytte ut orginalperene med nye 100w pærer uten at en må øke sikrinsstyrken eller programere noe.

Syns vel egentlig at fjernlyset er størte svakheten.

Noen som vet noe om dette?

Har testa 100w i gamle H4 lamper på en type44 jeg hadde før. Der ble reflektorene ødelagt etter kort tid og det endte med bytte av lykter. Jeg ville som Eyvind stått over av denne grunn. Det jeg derimot ville gjort var å måle spenningen på lyktene og dersom den er lav montert relè på lyktene. Dette sammen med nye pærer og eventuellt nye lykteglass om disse er slitt vil nok hjelpe deg et stykke på vei mot bedre lys. Dersom dette ikke hjelper noe særlig så finnes det xenon ettermonteringssett som garantert vil gi deg bedre lys;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar så langt. Skal få sjekket om det er spenningsfall, men tror vel egentlig ikke det på en 2006m som kun har gått noen og 60000. Ekstralys kan være intresant, Viss det lar seg montere UTEN "Kufanger" da jeg synes denne blir for dominerende på t5. Den stikker jo og ned under frontfanger med de ulempene det medfører. Så om det finnes braketter kan det være av intresse.Exenon kan og være intresant. Er det kurant å montere og hvor mye bør sånt koste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon 35w nærlys og 55w fjernlys så har du alt du trenger, og xenon er nå så billig at det er ikke noe og stusse i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon 35w nærlys og 55w fjernlys så har du alt du trenger, og xenon er nå så billig at det er ikke noe og stusse i.

Hvor kjøper jeg ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere her inne på forumet som selger. Bare og kikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.