Anbefalte innlegg

Som tittel, den drukner for oss på tomgang. Det synes som om bilen går bedre på tomgang ved LMM avkoblet. Kjøpte oss ny brukt LMM, men det hjalp ikke. Lmm er ombygget til 4" .

 

Lest av feil kode med vag com- 0 feil. Når vi starter den og har litt gass går den greit, men straks vi legger den på tomgang, drukner den. (AF 10)

Skal ikke det komme noen feil på vag com hvis LMM er ødelagt, eller avkoblet?

 

Er 99% sikker på at det er Lmm, men vil være helt sikker på noe før ny blir anskaffet.

 

PS: Vi kjører uten n-75 ventil hvis det skal ha noe å si. Og med bensintrykk på beskjedne 5.2bar;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du diagnoserer bilen med lmm avkoblet skal det komme feilkode på det ja.

Går jo an å prøve å "rense" lmm for å sjå om det går bedre da, for å konstantere at det er denne. Men ikkje allti dette fungerer vel å merke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å renset LMM uten hell..

 

Men det kom ingen feilmelding ved Lmm avkoblet..rart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å lese feilkode på brors s6 ved å plugge fra lmm, fikk ingen feilmelding da. Koblet av lmm - slo på tenning - leste feilkode. Er rett fremgangsmåte det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags oppsett/programvare kjører du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittel, den drukner for oss på tomgang. Det synes som om bilen går bedre på tomgang ved LMM avkoblet. Kjøpte oss ny brukt LMM, men det hjalp ikke. Lmm er ombygget til 4" .

 

Lest av feil kode med vag com- 0 feil. Når vi starter den og har litt gass går den greit, men straks vi legger den på tomgang, drukner den. (AF 10)

Skal ikke det komme noen feil på vag com hvis LMM er ødelagt, eller avkoblet?

 

Er 99% sikker på at det er Lmm, men vil være helt sikker på noe før ny blir anskaffet.

 

PS: Vi kjører uten n-75 ventil hvis det skal ha noe å si. Og med bensintrykk på beskjedne 5.2bar;)

 

hmm. min er slik når kaldstarten er inne. Ligger på AF 9.5-10,5 før kaldstarten kobler ut. litt kjett da, men det er pga tomgangsregulatoren min er finito. Mulig din også er død?

Men min stopper ikke da. Den ligger å harker på 500-600 omdr men jeg holder som regel litt på gassen slik den ikke går seg så sur.

 

mvh

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd koble av tomgangsregulatoren da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd koble av tomgangsregulatoren da..?

 

hehe. Jeg eller han??:P kjører uten hele tiden jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd koble av tomgangsregulatoren da..?

 

 

Nei, det har vi ikke prøvd. Testes imorgen ;)

 

Dette startet med voldsomt fjusk i 3 gear, å da tråkket jeg clutch inn med en gang.. da stoppet motoren, og ville ikke starte før jeg koblet av LMM kontakt. Kjørte så hjem med bilen uten problemer utan LMM, men med med en A/F nærmere 10 : eek :

 

Bilen har et jonus 430 program. lamdasonde er ny. Har testet med coilrekke og tenningsmodulene fra Min S6 uten noe forandring.

 

Bilen går ca 1 min på tomgang UTEN lmm, for så å drukne plutselig. Med lmm må den holdes igang med gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det har vi ikke prøvd. Testes imorgen ;)

 

Dette startet med voldsomt fjusk i 3 gear, å da tråkket jeg clutch inn med en gang.. da stoppet motoren, og ville ikke starte før jeg koblet av LMM kontakt. Kjørte så hjem med bilen uten problemer utan LMM, men med med en A/F nærmere 10 : eek :

 

Bilen har et jonus 430 program. lamdasonde er ny. Har testet med coilrekke og tenningsmodulene fra Min S6 uten noe forandring.

 

Bilen går ca 1 min på tomgang UTEN lmm, for så å drukne plutselig. Med lmm må den holdes igang med gass.

 

hmm. dette hørest rart ut.

Når min LMM gikk( Tråden var fysisk av) så fusket den som berre pokker og AF ratioen hoppet mellom 10-18. Det var nesten umulig å kjøre bilen, uten man var ytterst forsiktig med gassfoten.

Men bilen gikk helt uforandret på tomgang(dvs helt normalt). Mulig motronicen reagerer forskjellig fra bil til bil. Det har skjedd før :)

har 420 oppsett fra jonus. men jeg har 3b.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja virker jo helt klart at problemet er for mye bensin, eller for lite luft.. og det første jeg da tenker er lmm.. !

 

kan dyser evt lage slikt krøll, eller defekt hjerne ? reg reim over en tann ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja virker jo helt klart at problemet er for mye bensin, eller for lite luft.. og det første jeg da tenker er lmm.. !

 

kan dyser evt lage slikt krøll, eller defekt hjerne ? reg reim over en tann ?

 

tjaa..

For meg hørest det ut som 2 ting.

LMM eller revne i en slange et sted. men regner nesten med at du har gått over slangene.

For når man kobler av lmm om du har en slange som har hull i seg, så vell den oppføre seg annerledes?: klø : bare en teori. Men du har som sagt prøvd en annen lmm og ikke ble bedre? Skal jo mye til for at den også er kaputt, selv om muligheten er tilstedet.

Tror ikke problemet ligger langt unna ivertfall.

Defekt styreenhet vil vell ikke bilen gå i det hele tatt.

 

Reg reim kan jo vær en mulighet også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for god hjelp, slange fra turbo til IC som hadde hoppet av, umulig å se før man kom under bilen ;)

 

Funker utmerket dette altså, 7A kassen imponerer !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for god hjelp, slange fra turbo til IC som hadde hoppet av, umulig å se før man kom under bilen ;)

 

Funker utmerket dette altså, 7A kassen imponerer !!

 

Var akkurat det samme som skjedde med fattern sin S4:) Som sagt. Det bruker som regel å vær små filleting som man der og da ikke skjønner bæra av: rolleyes

 

Bra det ordna seg;)

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan LMM tråden strekke seg, og gi feil verdier uten å ryke helt? Min gnomer litt om dagen :(: bråk : med magre verdier på AFR måleren.. Bestille ny LMM for tredje gang på ett år i morgen, men lurer likevel..

 

De to siste gangene den har røket har det vært tvert av, og 9.5 i afr :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. min er slik når kaldstarten er inne. Ligger på AF 9.5-10,5 før kaldstarten kobler ut. litt kjett da, men det er pga tomgangsregulatoren min er finito. Mulig din også er død?

Men min stopper ikke da. Den ligger å harker på 500-600 omdr men jeg holder som regel litt på gassen slik den ikke går seg så sur.

 

mvh

Mvh

 

AHA, er det normalt med AF på 10-tallet med kald motor, selv med tomgangsregulator i orden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.