#1 Skrevet November 8, 2004 Er det mulig å skifte språk på køyrekomputeren? Må dette eventuelt gjerast på VAG verksted? Bilen: 98 mod Audi A3 1.8T med FIS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2004 Gutta som kan litt om VAG-COM endrer noen "0" og "1" 'ere for deg sånn at du får dette på ønsket språk - antakelig engelsk! Har ikke hørt om noen som har hatt på f.eks. norsk... Kjenner du ingen som kan dette, får du sikkert gjort dette på VAG også. Lykke til! Skulle gjerne ha gjort dette selv. Er litt lei av at bilen sier jeg må trykke inn "fussbremsen" før jeg kan sette den i gir:D Får vel ta meg en tur på et Oslo-lokallagsmøte en kveld jeg har tid! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Erik Ibenholt Gutta som kan litt om VAG-COM endrer noen "0" og "1" 'ere for deg sånn at du får dette på ønsket språk - antakelig engelsk! Har ikke hørt om noen som har hatt på f.eks. norsk... Kjenner du ingen som kan dette, får du sikkert gjort dette på VAG også. Lykke til! Skulle gjerne ha gjort dette selv. Er litt lei av at bilen sier jeg må trykke inn "fussbremsen" før jeg kan sette den i gir:D Får vel ta meg en tur på et Oslo-lokallagsmøte en kveld jeg har tid! Er det noken der som har peiling på dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet Er det noken der som har peiling på dette da? Jeg har gjort det på en Golf IV en gang. Gikk inn på instrumentet med VAGCOM, og endret en tallverdi. Språkene en kunne velge mellom var tysk, engelsk, fransk, spansk eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Jeg har gjort det på en Golf IV en gang. Gikk inn på instrumentet med VAGCOM, og endret en tallverdi. Språkene en kunne velge mellom var tysk, engelsk, fransk, spansk eller noe. Har du muligheit til å gjere det på min bil og eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet Har du muligheit til å gjere det på min bil og eller? Kjenner ikke instrumentet i A3, men det godt mulig det er samme mulighet der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Kjenner ikke instrumentet i A3, men det godt mulig det er samme mulighet der. Sikekrt samme opplegget som i G4, alt anna er jo likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2004 dette skal være fullt mulig å gjøre med A3, da denne har samme oppbygning i FIS som TT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland dette skal være fullt mulig å gjøre med A3, da denne har samme oppbygning i FIS som TT. Er det noken som har peiling på å gjere dette? Du Arne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet Er det noken som har peiling på å gjere dette? Du Arne? har ikke gjort det før, men bør ikke være så vanskelig. Har jo VAG-COM, så en gang må jo være den første 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland har ikke gjort det før, men bør ikke være så vanskelig. Har jo VAG-COM, så en gang må jo være den første Kan eksperimentera med jenta mi du.. : Kan vel ikkje gå så til helvete?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2004 Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet Kan eksperimentera med jenta mi du.. : Kan vel ikkje gå så til helvete?? Det er lite som kan gå galt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2004 Jeg fikk dette svaret fra TT-forumet i UK: Just pasted this in, never done it, but looks like select option 10 recode block 040 and then the codes at the bottom.... try it, see if it makes sense , if not I'll have another look... Language versions for multi-function display, adapting Note: Adaptation is only possible on vehicles with on-board computer. Rapid hidden transfer HELP Select function XX Indicated on display: - Press buttons -1- and -0- and confirm input with Q button. Adaptation Enter channel number XX Indicated on display: - Press buttons -0- and -4- to access "channel 04". - Press -Q- button to confirm input Channel 4 Adaptation 1 - 1 3- Indicated on display: Notes: The display will show only the last digit of the 5-figure language version code (e.g. 1 for German). If an incorrect value is entered the adaptation function will be terminated and must be re-started by selecting function 10 (Adaptation) again. The code can now be entered either directly or in stages via the button pad on the scan tool. Coding table Code Language version 00001 German 00002 English 00003 French 00004 Italian 00005 Spanish 00006 Portuguese 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2004 Det gav meg ikkje noke nyttig informasjon, har ikkje peiling på VAGCOM eg.. Men dersom du skjønnar det Arne, så er eg klar for aksperiment eg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2004 Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet Det gav meg ikkje noke nyttig informasjon, har ikkje peiling på VAGCOM eg.. Men dersom du skjønnar det Arne, så er eg klar for aksperiment eg.. Jeg la ut svaret jeg fikk med tanke på at noen i nærleiken av deg kunne gjøre det for deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 9, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland Jeg la ut svaret jeg fikk med tanke på at noen i nærleiken av deg kunne gjøre det for deg Kjenner dessverre ingen med VAG COM her, men eg kan jo ta meg ein tur til Oslo på lokallagstreff eg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 2, 2006 Bumper denne litt jeg... Er det noen her i omegn som har mulighet til å endre språk på bilen min, eller lukter det Lørenskog og mandagstreff:p ? Dette skal vel la seg gjøre på en 96 A8 også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 2, 2006 Og hva med en Bora i gjøvik distriktet? Har visst tysk nå, og kunne godt tenkt meg Engelsk. Chr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 4, 2007 Litt sent dette, men jeg har nettopp endret språk på min A4 fra Italiensk (!) til Engelsk. Brukte VAG-COM. Legger ved noen bilder som illustrerer fremgangsmåten tilfelle noen i fremtiden lurer på dette... 1. Gå inn på "Select Control Module" 2. Gå inn på "Instruments" 3. Velg "Adaption" 4. Velg og les kanal kanal "04", for min del var denne satt til 4 som er italiensk 5. Endre denne til 02 som er engelsk og trykk "test" 6. Trykk "save" og du er i mål. Jeg tar selvfølgelig ikke ansvar for eventuell defekter som følge av denne forklaringen, men dette fungerte altså på min 2003 A4q. Håper noen får nytte av dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 4, 2007 Stemmer dette, har gjort det på et par biler og kan alltids være behjelpelig med VagCom i Lørenskog området... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 4, 2007 Jeg kan være behjelpelig i Moss området :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 4, 2007 Og jeg kan selvfølgelig være behjelpelig på Askøy/Bergen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 4, 2007 Kan sikkert gjøre et forsøk om noen vil... Holder til på Lena (Toten) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 5, 2007 Hmm...dette var interessant. Jeg visste ikke det var mulig. Noen i Stavanger-området som kan hjelpe meg med dette? Tysken min er ikke det den var i 8. klasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 6, 2007 Testet dette i dag på en 04 Passat. Funker utmerket. Kan være behjelpelig med dette og andre VAG-COM ting i Hamar området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...