#26 Skrevet November 26, 2008 hehehe.. jeg krever at detta filmes Du kan forvente å ligge på 1500-1800 omdr/min selv om du skrur tomgangsskruen helt ut, hvis du virkelig skal gi den nok diesel og tyne ut det du kan! Men jeg har skrevet det før; FØLG MED PÅ MOTORTEMP! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 27, 2008 hehe ja har nå prøvet blende waste gate røret og wastegaten og juster dieselen opp litt men hvor mye skal det stilles opp ? for virker som den ikke går no bedre nå når den kommer litt på turtall kommer en rar fysj lyd å da går den ikke så bra må jeg ha mere trykk da? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 27, 2008 Hvis du får "fysj" lyd som du beskriver så kan du ha en lekkasje en eller annen plass. Sjekket slange® og slangeklemmer mellom turbo og innsug. Du må også blende sikkerhetsventilen som står i innsuget, den blør av alt over 0,9bar ladetrykk. Du skal justere opp dieseltrykket til det såvidt ryker ved flat pedal og høyt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 27, 2008 okay skal se hva jeg får te:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 27, 2008 Slenger bare ett innspill. Kan man ikke bare sette på en (slange) klemme på slangen, istedenfor å kappe,plugge,sette på banjoer, osv? Mener å huske at det var et hemmelig triks på 1,7 motoren(opel)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 27, 2008 Slenger bare ett innspill. Kan man ikke bare sette på en (slange) klemme på slangen, istedenfor å kappe,plugge,sette på banjoer, osv? Mener å huske at det var et hemmelig triks på 1,7 motoren(opel)? Spørs litt hva man har for hånden.. kan godt bare klemme den sammen, men det har en tendens til å blø da. Hvis man kapper og plugger er man sikker på at wastegaten ikke får lov å åpne i det hele tatt Du må som sagt av Mr. Lønning blende slangen til overtrykksventilen på innsuget også, ellers spretter den opp på 1.1-1.2 for så å dette rett ned igjen. Jeg blenda på golfen med en hjulbolt og slangeklemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 28, 2008 Røret mellom wastegate og kompressordel er i stål på K14 turboene, så det nytter ikke med slangeklemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 28, 2008 Røret mellom wastegate og kompressordel er i stål på K14 turboene, så det nytter ikke med slangeklemme. Det er også et godt poeng Gjorde det med passaten jeg hadde før. Kappet røret og tredde på slanger og slangeklemmer også blenda jeg i begge retninger. Hadde ikke behøvd å blende den som stakk fra wastegate, men gjorde det så det ikke skulle bli samla masse dritt nedi der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...