#1 Skrevet November 12, 2008 Da var det nok en spørrerunde ang. problemstillinger. Først av alt en litt om bildene som er vedlagt: Får ikke festet throttlekabelbrakkett til gjennomføringen i torpedoveggen. Er en fjær der som presses sammen når man fører kabel og brakett mot veggen, men klarer ikke å få sammenføyningene til å hekte seg sammen. Er det andre som har hatt problemer med det? Må det ekstremt mye makt til for å "klikke" denne på? Så spørsmål 2: Har en uling fra understellet bak som jeg mener å spore til lageret i forkant av diffen. Noen som har skiftet dette før og evt. har noen arbeidsbeskrivelser/ linker etc.? Spørsmål 3: Høres ut som Cat`ene i eksosen har hatt bedre dager (mye rasling) og har i tankene å finne på et eller annet her. Nye er etter det jeg forstår kostbart, men finnes det noen lure knep/ alternativer som samtidig holder gjennom en EU kontroll? Takker så mye for svar:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2008 Spørsmål 3: Høres ut som Cat`ene i eksosen har hatt bedre dager (mye rasling) og har i tankene å finne på et eller annet her. Nye er etter det jeg forstår kostbart, men finnes det noen lure knep/ alternativer som samtidig holder gjennom en EU kontroll? Takker så mye for svar:tilber: Hvis motoren er ok, klarer den fint avgasskravene uten kattene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2008 Vet ikke annet enn at motoren går taktfast den. Men det er vel kanskje lurt å tilsynelatende ha Cat`ene påmontert (fjerne innmaten) for at ikke kontrolløren skal begynne å brumme, i negativ forstand..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2008 Jeg åpnet catene mine fra oversiden, fjernet innmat, og sveiset igjen.. min er på eu i dag, og regner med det skal gå fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2008 Du kan knuse innmaten i kattene, f.eks. vha en jernstang eller et kosteskaft. Trenger ikke å åpne dem. Ser ikke noen grunn til å ødelegge fungerende katter. Hvis du demonterer kattene vil du fort se om innmaten har løsnet, eller om kattene er tette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2008 Du kan knuse innmaten i kattene, f.eks. vha en jernstang eller et kosteskaft. Trenger ikke å åpne dem.Ser ikke noen grunn til å ødelegge fungerende katter. Hvis du demonterer kattene vil du fort se om innmaten har løsnet, eller om kattene er tette. Jernspett er knall i dette tilfellet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2008 Du må ikke finne på å tømme de om du ikke liker metallisk klang! Fjerna innmaten i cat'ene i 2,6l'n til fatter som en nødløsning da innmaten hadde løsnet og lagt seg på tvers i cat'en og blokkerte gjennomstrømning. Bilen brummet godt, men hadde en distinkt metallisk klang i eksosen som var helt forferdelig. Kjøp catalysator erstatningsrør fra BN Pipes (Trond Gundersen) eller fra BN Pipes direkte. Da kan man bare låne seg noen cat'er ved PKK... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2008 Jeg har tomme Cat'er stående i carporten om du ikke vil tømme dine før du hører hvordan lyden er med tomme cat'er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2008 Min ene katt var løs og laga veldig skramlelyd på tomgang, tok ut den ene og knuste innmaten og skrudde den på igjen, eneste jeg merka var litt mer effektanlegg/gromlyd på tomgang og kanskje litt metallisk lyd men ingenting som er merkbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2008 Takk for alle svar! Har vært på Svendsen eksos og fått til svar at de ikke kunne se/ høre at de var gåene, så da er det nok andre ting som lager lyd. Har fjernet endel varmeskjold rester, uten at det har gitt noe resultat. Hadde automatkassen min inne på overhaling hos Møller i Kristiansand for et år tilbake og har lenge skyldt på at det er denne evt. converteren som lager lyd, men de avkrefter dette og sier at alt er rett montert og rett mengde olje fyllt. Garanti på 5 år lover de også, men det hjelper lite når det høres ut som et "jævla treskeverk" som kommer kjørende, dog ved kald motor. Varm er det bare tikking som om det skulle være ventilklikking under der. Noen andre som har vært plaget av ulyd i automaten på C4? Er jo samme kassa i hele 100/ S4 serien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2008 du har ikke gåen eksosmanifoldpakning da? Det pleier å bli distinkt tikking, som går seg noe til når bilen blir varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2008 Vil ikke si at det er helt de symptomene. Går fra skrangling, på en måte som når du har vibrasjoner i løst blikk/ varmeskjold, ved kald motor i det jeg drar igang på 1-2-3 gir, og fader ut etterhvert som motor blir varm. Da er det som nevnt bare en tikking man hører. Har vært under bilen på bukk, med motor igang og ikke funnet noe lekkasjer i skjøter eller på rørene spesiellt. Noen som kanskje vet/ har erfaring om man kan høre om autokassen er for lite fyllt med olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...