Kjapt spørsmål til C4 S4/S6 eiere om autocheck!

Anbefalte innlegg

Jeg var en tur i Oslo i går og prøvekjørte en S6, nydelig bil... :)

men den var nesten tom for bensin så varsellampa for lavt bensin-nivå lyste. Det jeg lurer på er om denne varsellampa lyser fremfor andre varsellamper? som for eks. bremser,lys etc.? så hvis det er en annen feil så vil ikke varsellampa for dette synes?

Slik at hvis jeg hadde fylt bensin så hadde jeg sett en annen varsellampe... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, om det er flere varsler veksler displayet anen en gang i sekundet på symbolene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre varsel fra kjørecomputeren ville også blitt vist om de var eksisterende. Symbolene hadde bare gått på rundgang.

Edit: cowboyen var litt før meg der.

Fine biler. Tror du hadde kledd en slik. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de andre sier så vil bensin feilen bare lyse for så og gå videre til neste feil, ingenting og uroe seg for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten vil "røde" varsler (hydraulikktrykk, bremsevæske/hydraulikkolje, oljetrykk og motortemperatur/kjølevæskenivå overstyre de gule varslene som lite bensin, defekt pære o.s.v.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info! Bilen var meget bra teknisk så jeg regna nesten med at den var frisk, men måtte bare spørre.

Torstein: ja jeg tror dette hadde blitt en fin vinterbil/bruksbil... :) Vinrød S6 4.2 som riktignok er helt utrolig stygg og sliten i lakken, men veldig bra ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harald, om den var i bra stand, kjøp den.

Begynner å bli på tide å kjøpe disse før det er helt fritt for dem på markedet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså Harald, du skal kjøpe herjebil til vinteren nå? :P

Blir grei vinterbil det der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo allerede fin herjebil egentlig men... greit å ha litt å bytte på så jeg ikke behøver å bruke RS2'n hele tiden. dessuten har jeg alltid hatt lyst på en silkemyk V8'er.. :) pluss at den har 5 seter og hengerfeste, og kan dra 1900kg henger.

Men er litt i tvil enda om jeg har råd, jeg er redd det er en vanvittig høy driftskostand på disse, pluss at ting skjer med sånne biler så det blir sikkert noe utbytting av deler underveis også.

menmen... time will show.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruket er ikke så voldsomt høyt i forhold til f.eks. en RS2. Det som koster vesentlig mer enn på en 2.2 er normalt vedlikehold under panseret, f.eks. er det 7,5 liter motorolje og et filter til 400 kroner, registerremskifte koster 6-7000 bare i deler og så videre. Ellers er bilen teknisk som en 2.2 og helt grei. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ting dukker selvfølgelig opp uansett.. og deler til audi generelt er jo ikke av det billigste slaget. Så det er nok alt i alt en forholdsvis dyr bil å drifte. Og kjenner jeg Harald rett, så lar han ikke bilen forfalle heller, selv om det er bil nr 2 (eller var det 3 eller 4 eller 5??? ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.