#1 Skrevet November 13, 2008 Hei alle sammen. Mitt første innlegg her, so be gentle ! Kjøpt meg en 2006 Touran Travel og ønsker å ettermontere ryggesensor. Møller Fjetland skulle ha nesten 8k for hele pakka inkl. montering eller 3,5k for bare delene. Det var rimelig dyrt ja.... Noen som har gjort dette før og kan gi meg noen tips på hva som lønner seg ? Til info har jeg avtagbart hengerfeste. Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2008 Med hengerfeste så vil ikke ettermonteringssettet fungere sammen d.v.s at det kommer til å pipe hver gang du rygger med henger. Grunnen til at montering koster er at sensorene må lakkes og det bør ikke brukes vanlig "sprayboks" lakk men heller få blandet opp skikkelig lakk med mye lakkmykner. Da slipper man problemer med at lakken "løsner" og utløser feil på sensorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2008 Det var veldig dumt, hadde trodd at det fantes løsninger på dette. Veldig mange av dagens biler har jo hengerfeste og at tyskerne ikke har fikset dette problemt er dårlig. Kostnadsmessig skjønner jeg hva du sier men alikevel høres det dyrt ut. Får lete litt rundt etter alternativer da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2008 Det var veldig dumt, hadde trodd at det fantes løsninger på dette. Veldig mange av dagens biler har jo hengerfeste og at tyskerne ikke har fikset dette problemt er dårlig. Kostnadsmessig skjønner jeg hva du sier men alikevel høres det dyrt ut. Får lete litt rundt etter alternativer da.... Det er sikkert mulig å få tak i deler til å ettermontere fabrikksmontert som da kobler ut ryggesensoren ved tilkobling av henger. Ellers så er vel det enkleste å bestille bilen med det utstyret du trenger fra fabrikken.... da slipper man slike problemer. http://www.kufatec.de har mye artig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2008 jeg har ryggesensorer på min bil sammen med hengerfeste...jeg ser overhodet ikke noe problem med at det piper litt de få gangene jeg rygger med tilhenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...