#1 Skrevet November 13, 2008 Selvfølgelig måtte det bli mere galt med bilen nå som det er blitt kaldt ute... I dag når jeg var ute og kjørte la jeg merke til at motoren ble veldig fort varm, men den gikk ikke lengre enn normaltemperaturen. Etter ca 20 minutters kjøring begynner det å blinke på temperatur i dashen. Jeg sjekket kjølevæska, og der var det helt tomt (etter at det hadde dampet ganske heftig en stund). Jeg fikk så tak i ny kjølevæske og vann og fyllte opp på nytt når motoren var blitt kald igjen. Når jeg litt senere skulle ut og kjøre igjen skjedde det samme etter ca 20 minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2008 Defekt vannpumpe, defekt termostat eller for lavt frysepunkt på den frostvæska som var der slik at den har fryst og tetter kjølesytemet ett eller annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2008 Ryker det hvitt? Tenker på evt topppakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2008 Ryker det hvitt? Tenker på evt topppakning. Toppakningen er helt ny, så det skal ikke være den nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2008 Defekt vannpumpe, defekt termostat eller for lavt frysepunkt på den frostvæska som var der slik at den har fryst og tetter kjølesytemet ett eller annet sted. men om det har fryst, så burde det jo ha smeltet når motoren gikk varm... ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2008 Skulle jo tro du har en lekkasje ett sted siden kjøleveska forsvinner? Når min vannpumpe gikk,kokte bilen bare.Ekspansjonstanken var klin full.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2008 Toppakningen er helt ny, så det skal ikke være den nei.. Jeg har lest tråden din, så vet at du har byttet kam og at det er skiftet pakning, men det er ikke dermed sagt at den ikke kan være problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2008 Godt å se at ihvertfall noen leser den, hehe Den har ikke vært noe problem før, og jeg har tatt kompresjonstest på den, så det skal ikke være noe problem der... det er heller ikke vann i olja. Lekkasje kan det selvfølgelig være, men jeg kan ikke se at det renner ut noen plass når jeg pumper på slangen til radiatoren.. det fordamper liksom bare når det blir for varmt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2008 Lekkasje ved vannpumpa (laveste punkt) eller defekt termostat. Har hatt akkurat det selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2008 sliter med det samme på min bil, men der finner jeg ingen lekkasje verken i pumpa eller noen slanger, kanskje litt antydning til å ha vært noe på "inn" slangen til vannpumpa, gå grundig over slangene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2008 Har du bytta termostat eller noen. kan være at du ikke har fått alt på plass der nede, når jeg bytta termostat på min 1,8 fikk jeg ikke skikkelig på plass slangen, men klipset. Noe som resulterte i at vannet sakte mens forsiktig forsvant og endte med koking og ødelagt topp pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 15, 2008 har ikke bytta termostat nei. Syntes det var litt merkelig at det kom første dagen med frost her oppe, så har en liten følelse av at det kan være tett en plass... har ikke hatt tid til å gå over og sjekket ennå. Litt for mye jobbing for tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...