#1 Skrevet November 13, 2008 (endret) Her om dagen så datt selvfølgelig den lille biten med kart over plassering av gira av. Den lille sølvdingsen på toppen av girkula. Tre av fire fester var knekt. Her er det forsåvidt brukt feil plasttype så den var i utgangspunktet dømt til å knekke. Men når jeg dro innom forhandleren og hørte på prisen på en ny sånn, var det ikke mulig å kun kjøpe denne siden jeg har 4motion. Jeg måtte kjøpe ny girkule, nytt skintrekk,ny girstang og en ny sølvlist rundt hele oppsatsen. Gudbedre tenkte jeg for meg selv og hørte hvor mye de skulle ha for dette. Joda, 1590kr. Hadde det vært 2hjulstrekk er jo saken en helt annen. Da kunne jeg få kun den toppen for 198,- Jesuskrist. Kan dette stemme? Ja, det gjør det sikkert, men skjønner ikke helt hvorfor de kun selger toppen på de som har 2hjulstrekk løse og ikke til de som har 4x4. Virka forresten en smule rar han fyren som jobba på delelagret der også. Alt jeg ønsker meg er en ny topp hvor det står 6 gir nummerert fra 1 til 6 og 4motion, ingenting mer og ingenting mindre. Noen som har noe forslag? MVH Nikolas PS. Jeg har prøvd å lime den på, men etter noen turer detter den av igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2008 Du greier ikke å bare lime fast den gamle igjen da...? (første tanken som slo meg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2008 har prøvd med litt forskjellig lim faktisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2008 skjedde akkurat det samme med min gearkule.. eg gjorde godt rent og limte med litt sikaflex.. det har holdt i 1år nå vertfall og det sitter godt fast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2008 Fyll opp med sika og trykk den nedpå neida, alt med måte.. Med sikaflex burde gå EDIT: Eirik var før meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2008 Sikaflex er kanskje tingen ja. Får vell ty til det hvis ikke jeg finner ut noe annet. Skulle gjerne hatt ny for den er ganske slitt den jeg har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2008 Sikaflex er kanskje tingen ja. Får vell ty til det hvis ikke jeg finner ut noe annet. Skulle gjerne hatt ny for den er ganske slitt den jeg har... Er det mansjetten det er snakk om? Sjekk Norskbildelsenter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2008 Men da burde det være mulig å kjøpe en hel kule da (vist den er utslitt). Norsk bildelesenter kan vell ha, som noen nevnte. Er vell ikke vanskeligere å bytte kule på 4wd enn 2wd håper jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2008 Henger meg på denne litt! Har bytta til 6trinns kasse på min a4, å er på leting etter ei girkule fra 1-6. Har lett en del, men finner bare jalla kuler, styling kuler etc. Ser etter noe tilnærmet orginalt, svart skinn etc. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2008 Henger meg på denne litt! Har bytta til 6trinns kasse på min a4, å er på leting etter ei girkule fra 1-6. Har lett en del, men finner bare jalla kuler, styling kuler etc. Ser etter noe tilnærmet orginalt, svart skinn etc. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt ? tmtuning.com har mye fine kuler! kjøpte min der.. kosta en del, men absolutt verdt det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...