Bytte termostat på en A4 1.8T B6, vanskelig for ikke Audi verksted?

Anbefalte innlegg

Motorlampa mi begynte å lyse og jeg fikk dette sjekket hos Møller. Det var visst termostaten som var gåen så denne må byttes. Møller Ensjø tar 6000 kr for dette (alt for mye), mens Enerhaugen Bil i Oslo tar 2000 kr (ifølge det mannen der sa på telefonen). Ifølge Møller Ensjø var dette en heftig drøy jobb og sa lykke til til den som skulle gjøre dette på bilen min.

Er det virkelig så vanskelig å bytte termostaten på disse bilene? Tror dere et godkjent, ikke Audi- verksted vil ha problemer med å gjøre dette? 6000 kr kontra 2000 kr er mye penger å spare.

Ønsker gjerne deres meninger her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig enkel å bytt faktisk..brukt 20 min selv jeg...har da skrudd på en motor selv engang. synes 2000 er mye til å bare bytt termostat jeg da...

mvh Stian s.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig enkel å bytt faktisk..brukt 20 min selv jeg...har da skrudd på en motor selv engang. synes 2000 er mye til å bare bytt termostat jeg da...

mvh Stian s.

20min er vel litt optimistisk;) men en knapp time burde holde i massevis,

Mp demontere gasspejll, kjølerør på blokka og litt ledninger osv som må ut av veien, men ingen stor hokkus pokkus.

termostaten koster jo 1500kr, så er det 2000kr + deler ved det billigste, og 6000kr inkl.deler på møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mvh Stian s.

Delene koster alene 1000 kr fra Møller med klubbrabatten så det blir 1000 kr for arbeidet. Syntes ikke det er verst jeg. Møller skulle jo ha 6000 for arbeid inkl.deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg brukte 10minutt å delene kosta 139 kr på biltema til min a4 1.8tq b5. trudde desse motorane va nokså like eg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min skal inn til Enerhaugen Bil på tirsdag der vi har avtalt 1000 kr for arbeidet. Kjøpte termostat huset + en ring til 1000 kr på møller så totatl 2000 kr. Vi får se hvordan det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.