#1 Skrevet November 13, 2008 Hei, en kompis av meg sliter litt med høyt bensinforbruk. Det som er så rart er at den bruker mest på langkjøring, og mindre på småkjøring. Er en 1998mod med automatkasse. ca 1.5L på langkjøring og nede i 1L på småkjøing/tullkjøring. Noen som har et grovt forslag om hva man burde sjekke i forhold til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2008 Hva sier Vag Com'en din da? Høres veldig feil ut med så høyt forbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2008 Lambdasonder, temperatursensor til motorstyring, luftmassemåler og evt. bensintrykksregulator. Sjekker du dette er trolig feilen å finne et av stedene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2008 eller bare feil i kjørekompjuteren for 1l med små kjøring med litt herjing er da umuli med a6 å automat vil eg tru:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 trodde det var kjørecompen så tulla først men har fyllt opp tanken ca 3 ganger nå og regnet ut fra antall km, helt på trynet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 Har også 2.4 avant med automat. Bruker 1.3-1.4 til og fra jobb i kø og med ivrig bruk av kickdown innimellom. 0.9-1 l på langkjøring. Vet at luftfilteret har godt av en rens hvertfall. Ellers tror jeg den skal være feilfri. Vagcom er enig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2009 Fikk testet den idag med vag-com: 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent 16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity P0154 - 35-10 - - - Intermittent 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 35-10 - - - Intermittent 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached P1565 - 35-00 - - Vil tro at noe av dette er med på å sluke bensin. Feil på lambda, som indikerer fet blandingsforhold. De to siste har jeg aldri vert borti, anyone? er ikke el-styrt gaspjeld på denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2009 Fikk testet den idag med vag-com: 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent 16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity P0154 - 35-10 - - - Intermittent 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 35-10 - - - Intermittent 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached P1565 - 35-00 - - Vil tro at noe av dette er med på å sluke bensin. Feil på lambda, som indikerer fet blandingsforhold. De to siste har jeg aldri vert borti, anyone? er ikke el-styrt gaspjeld på denne.. 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - Denne er nok fordi gass spjeldet ikke er grunnstilt antar jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2009 ja jeg fant ut det samme, men problemet er at jeg finner ikke gruppenr på gasspjeldet i basic settings. (0-250) Gjelder en a6 1998 2.4Q. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2009 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - Denne er nok fordi gass spjeldet ikke er grunnstilt antar jeg. Har det samme problemet på min og fikk beskjed at det måte ut for å rengjøres men Har ikke gjort noe ennå. Bilen har ikke noe stort bensinforbrukk utenom at den bruker mer bensin på tomgang (lukter bensin) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2010 gammelbilen til Marius Guldbjørnsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2010 el-gasspjeld kanal 60 mekanisk med wire er kanal 98 Gjøres med tenning på, ikke motor igang:) Les gjerne ut måleverdi blokk nr 32 på motor ved tomgang og legg ut:) Dette sier mye om blandingsforhold og eventuelle feilkilder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...