Hjelp bakdør vil ikke opp!!

Anbefalte innlegg

Min samboer har en 2002 modell Golf 5-dørs.

Høyre bakdør går ikke opp.

Problemet var i første omgang at wiren som sitter med et plastikk feste i dørhåndtaket hadde falt av.

Denne ble festet og har fungert bra en periode.

Nå har problemet begynt igjen. Mnå får jg heller ikke åpnet døren innenifra.

Virker omtrent som barnesikringen skulle være på,men den vet jeg ikke er på.

Noen som har opplevd dette før?

Håper på råd slik at jeg avt. slipper å ødelegge noe for å få opp døren.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare dra i dørhåndtaket og hold denne ute på den døra det gjelder,ta en kontakt trekker og "vip" ut den lille/korte wire biten med den plast knotten på fra selve håndtaket slik at denne blir "løs" fra selve håndtaket. Slipp dørhåndtaket inn igjen og åpne døren igjen fra innsiden. Wolla... ;)

 

Håper det funker, har selv erfart dette med min og andres biler og feilen er som regel at de wirene som settes i håndtaket blir montert for stramp på. Enkleste måten og få dette "rikitg" på er å bare feste den knotten på wireren rett inn der den wireknotten ligger mot håndtaket, MERK: IKKE STRAM DENNE, da får du problemer med å åpne døra fra innsiden og utsiden.

(du må også fjerne den lille dekselet som fyller resten av selve dørhåndtaket for å få festet denne wiren igjen, men det er simpelt med en torx 20 skrue fra under lista på døra.Skru til den begynner å gå tungt og deretter skru den litt inn igjen så den ikke faller ned i døra)

 

Lykke til og håper du skjønte forklaringa her...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk.. Skal prøve dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rett det Raymond sier. Da du setter på plass den wiren i dørhåndtaken må den ikke være for stram...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme med min passat.. men der var det låskassa som var gått til H******!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.