#1 Skrevet November 13, 2008 Min kjære passat 1,9 tdi, har begynt å bruke vann, hatt den inne på verksted for å finne ut feilen, det klarte dem ikke! Bare fulte på tettningsmiddel å sa det var nok en liten en.. Når jeg kjører mister jeg vannet, ikke vannpumpe, kanskje noen slanger? Har sett etter litt selv i kveld, det går en tynn slange inn mot torpedoveggen som jeg ikke helt er sikker på hva er til. Den så våt ut. Noen som har noe forslag på hva det kan være? Fortvila passat vanner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2008 den tynne slangen din vil jeg tro er klima slangen din. hvor mye vann er det snakk om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2008 Har desverre ingen forslag, men har de prøvd og måle CO i kjøevannet, eller og trykksatt systemet for å finne lekkasje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2008 Hvit eksos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2008 Hvit eksos når kald bil(ikke toppen), trykktestet slanger. Måle co? Hmm.. Det synker i tanken når jeg parkerer forresten, var ute å sjekket nå! Forbanna møkkabil, mest lyst til å kjøre den i mjøsa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2008 Ikke toppen? Altså det er ikke toppakning, eller er ikke det avkreftet? Legg gjerne ut bilde av den slangen du snakker om, hvis mulig, så er det enklere for folk her inne å skjønne hvilken du mener 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2008 Ikke toppen? Altså det er ikke toppakning, eller er ikke det avkreftet? Legg gjerne ut bilde av den slangen du snakker om, hvis mulig, så er det enklere for folk her inne å skjønne hvilken du mener Det er sinnsykt trang oppi der, + at kameraet mitt er klikk! Tviler på at det er toppen ettersom det lekker etter jeg har parkert! men finner f... ikke lekkasjen! Sett rundt vannpumpa der er det ingenting! Kan det være den tynneslangen som går inn i torpedoveggen, på høyre side i motoromet, litt nedi! Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2008 Hadde samme problemet med min 110 hk Tdi.. Der var problemet at o-ringen som sitter på den store litt spesielle skruen på høyresia på dieselpumpa hadde noen små rifter så den lakk litt diesel. Slangene til vannpumpa som ligger rett under tåler ikke diesel.. Dem sveller opp og begynner å lekke vann mer å mer.... Nå har jeg skiftet o-ringen og nye slanger fra toppen til vannpumpa.. Har ikke minket noe vann på ca 1 mnd.... Mvh Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2008 Hadde samme problemet med min 110 hk Tdi.. Der var problemet at o-ringen som sitter på den store litt spesielle skruen på høyresia på dieselpumpa hadde noen små rifter så den lakk litt diesel. Slangene til vannpumpa som ligger rett under tåler ikke diesel.. Dem sveller opp og begynner å lekke vann mer å mer.... Nå har jeg skiftet o-ringen og nye slanger fra toppen til vannpumpa.. Har ikke minket noe vann på ca 1 mnd.... Mvh Ole Kristian hmm, det skal jeg sjekke! takk for svar:) Spørs om verkstedet for en liten klage her nå! Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2008 Vann under bilen der den har stått parkert? Lys brunt skum/guffe under oljepåfyllingslokket? Har det kjølevannsystemet blitt trykktestet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 13, 2008 Er vel ikke helt uvanlig med slanger ødelagt pga. lekkasje fra pumpe ja, så sjekk nøye slangene der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 13, 2008 Vann under bilen der den har stått parkert?Lys brunt skum/guffe under oljepåfyllingslokket? Har det kjølevannsystemet blitt trykktestet? Skal ha blitt trykktestet ja, ikke noe lys brunt skum/"guffe" under der! Vet rett og slett ikke hvor vannet blir av.. Bilen drar jo som noen ville hingster! Den slangen under pumpa, var det slik tettningsmiddel spor på! -Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 13, 2008 Er vel ikke helt uvanlig med slanger ødelagt pga. lekkasje fra pumpe ja, så sjekk nøye slangene der. Skal sjekke i morra, men nå er det natta! Skrudd forstilling... Det er driiit kjett! Takk for svar! -Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 13, 2008 Skal sjekke i morra, men nå er det natta! Skrudd forstilling... Det er driiit kjett! Takk for svar! -Nils Tore Multilink = Multiknirk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 21, 2008 Jadda, da er feilen funnet noe verkstedet ikke trodde på meg med! Følgene skjer, bilen starter vanlig, varmeapp funker hvis bilen går, men står den på tomgang blåser det kaldt, nor som indikerer lite vann, men det er der! vannet blir således sendt fra vannpumpa inn i motoren nor motoren ikke vil ha PGA toppakningen er ikke hel, sender dermed vannet inn i ekspansjonstanken, der det blir såpass trykk at det skytes ut av drenshullet(overflodshullet) Verkstedet trodde ikke på meg første gangen, så de fylte på tettnings middel og sa dem hadde gjort det de kunne! Hullet i pakningen er så lite at det ikke kommer hvit eksos.. Nå blir det ny toppakning, regreim, og oljeskift! totale sum 12000 der av 7200 i timer! er dette mye eller lite? Noen som har peiling på hvor mange timer det tar ca? skaffer deler selv billigere! Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...