spørsmål? 2,0 TFSI motoren

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til denne motoren og har erfaringer med den?

 

Mvh

Tom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

søk og du vil finne : rolleyes

 

men når jeg først er i gang...det er ikke akkurat en ny motor, er blitt brukt av både audi og VW i ca 3 - 4 år. er vel noe av det beste (bortsett fra 2.2 20vT da såklart) som VAG har rullet ut fra sine fabrikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik i min A4, og den skal forøvrig selges. :)

 

70.000 problemfrie kilometer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik i min A4, og den skal forøvrig selges. :)

 

70.000 problemfrie kilometer!

 

Det er bra!! blir en slik på meg til uka.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefales på det sterkeste. Har både 1.8T og 2.0TFSI, og 1.8T blir ikke brukt veldig mye... kjempeforskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefales på det sterkeste. Har både 1.8T og 2.0TFSI, og 1.8T blir ikke brukt veldig mye... kjempeforskjell.

 

Høres bra ut!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt til å kjøpe denne!!

62_-1672221210.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott sak dette, manuell kasse ? Noen planer med den ? Tror den skikkelig fin bare du får av org. speilkapper og setter på S4 kapper. Styr unna crome kapper. Svart er kult, men du vasker nok bilen oftere med svart bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott sak dette, manuell kasse ? Noen planer med den ? Tror den skikkelig fin bare du får av org. speilkapper og setter på S4 kapper. Styr unna crome kapper. Svart er kult, men du vasker nok bilen oftere med svart bil.

 

er blitt lat, så det er tip kasse. men bilen har masse utstyr, så det blir en artig bil å kjøre med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner jeg at du har valgt 211hk/350nm motoren?

 

Helt klart en fantastisk motor på papiret, mye bedre enn de gamle 2.0TFSI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner jeg at du har valgt 211hk/350nm motoren?

 

Helt klart en fantastisk motor på papiret, mye bedre enn de gamle 2.0TFSI

 

er nok 200hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra den også : rock :

 

Noen som vet forskjellen på 200 vs. 211, kun SW, eller er det dyser etc. innvolvert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mere.

Variablet løft på eksosventilene mener jeg å huske, noe som gjør noe med forbruket, tror det gikk fra ca 210g/km CO2 til 179g/km jeg, så tilsvarer med ca 0,1 mindre i forbruk.

Jeg ser litt på ca 2005-2007 A4 2,0TFSI Q Tip, og den er oppgitt til hele 226g/km...eller ca det samme som gamle 1,8TQ som jeg har nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mere.

Variablet løft på eksosventilene mener jeg å huske, noe som gjør noe med forbruket, tror det gikk fra ca 210g/km CO2 til 179g/km jeg, så tilsvarer med ca 0,1 mindre i forbruk.

Jeg ser litt på ca 2005-2007 A4 2,0TFSI Q Tip, og den er oppgitt til hele 226g/km...eller ca det samme som gamle 1,8TQ som jeg har nå...

 

Hææ,, 211hk/350nm og 179g/km ?? Virker jo som om at de har funnet på noe veldig lurt.. Jeg mener min 2.0TFSI er oppgitt til 228g/km, men om det er 226 eller 228 er jo samme f.. egentlig. Det med redusert forbruk er jo en viktig sak, 2.0TFSI er i alle fall en tørst liten rakker. Jada, det går å kjøre den på 0,6 også, men da kjøper meg jeg heller en el-bil. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stusset jeg også når jeg leste det...men er 70Nm, 11hk og lavere forbruk som er forskjellen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye bruker 2.0tfsi q på mila da, ikke spare kjøring da, men normalt hverdagskjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rett under litere ved normal kjøring!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rett under litere ved normal kjøring!!

 

Manuell er en del snillere. Har en kollega med manuell, og han ligger ca 0,15 under meg i forbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stusset jeg også når jeg leste det...men er 70Nm, 11hk og lavere forbruk som er forskjellen...

 

211 hestern har faktisk samme moment som 2.0tdi fra et laver turtall enn nye 2.0tdi har... sykt bra motor! er som å kjøre en tdi med bra bunndrag opp til 3500rpm og turbo bensin derifra.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur man skal sikte på en 211hk med 350nm neste gang:) kjører chippet 1.8t stage 3 da, funker godt den å.. men trur 2.0tfsi er raskere i pådrag og gir effekt lengere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne friske opp denne tråden istedenfor å lage en helt ny.

 

Vurderer å kjøpe ny bil til neste år, men så er jeg usikker på om jeg skal gå for diesel eller bensin. Har egentlig lyst å holde meg til bensin mtp at staten sikkert kommer til å gjøre diesel ennå dyrere med årene..

 

Hvordan er forskjellen på 2.0 TFSI (211HK) og 2.0 TDI (170HK)? Tenker da på forbruk, trekkraft (kjøre med campingvogn), problemer, og noen andre nevneverdige forskjeller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.