#1 Skrevet November 14, 2008 Noen som vet hva slags kasse som sitter i 2005 model A4 (B7) med 2.0TFSI og quattro ? Finner ikke dette, men følgende fant jeg på ZF sine sider; Men , hvilken av disse er det ? Er det 6HP26A ? 5 HP 19 Standard/Heck 5 300 5 HP 24 Standard/Heck 5 420 6 HP 26 Heck 6 600 6 HP 26 A Heck Allrad 6 600 6 HP 32 Heck 6 750 4 HP 20 Front 4 330 5 HP 19 FL Front 5 310 6 HP 32 A Heck Allrad 6 770 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2008 (endret) Fra audizine: So in the interest of trying to get to the bottom of how much power are tiptronic transmissions can handle I sent and email to ZF to ask and it looks like they may have given us the answer: Hello, the Audi A4 Quattro 2,0 FSI Turbo has a 6HP19A transmission build in. This transmission has a capacity of: 420 Nm at 4000/min or 235 kW (≈ 319.5 PS) at 6200/min. Hope this will answer your question(s). kind regards Dieter Reus Technical documentation manager Car driveline technology Got some more info from ZF on the a4 quattro2.0T Tip. Here are the technical specs for the tip tranny: 6HP19 A passenger-car automatic transmission Technical hidden Transmission type Passenger-car automatic transmission with 6 forward speeds and 1 reverse 4 weel drive layout in vehicle Transmission capacities T max Engine at 4000 1/min = 420 Nm P max = 236 kW bei 6000 1/min n max in 1st - 5th gear = 7000 1/min n max in 6th gear = 5600 1/min n max KD- shift = 6300 1/min T max Turbine forward = 560 Nm * T max Turbine reverse = 300 Nm Slipping moment limit in the 1st gear Converter bis 300 Nm: W 245 bis 400 Nm: W 255 With controlled-slip lock-up clutch Tp = 90 - 230 Nm at np = 2000 1/min Gear 1. 2. 3. 4. 5. 6. R Ratio 4,17 - 2,34 - 1,52 - 1,14 - 0,87 - 0,69 / - 3,40 Head gear (head set) 2,7 ... 4,5 Levels in 6% steps Moment distribution Front axle / rear axle 50 / 50 Positions P, R, N, D Electronic shift available Control system Mechatronik (Elektrohydraulic) Controlled on-load shifts Various shift programs available Weight (with oil) 114 kg (gilt für W 245 with out torsion damper) The people at ZF seem pretty helpful. All I did was shoot them an email to ask 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2008 Tnx, men det ser ut til å være en FWD versjon. 6HP19 ser ut til å være en RWD versjon av FWD, men jeg skulle likt å ha spek på AWD versjonen. Det må jo være en AWD versjon også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2008 Hey, supert. Det var bra info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2008 Tnx, men det ser ut til å være en FWD versjon. 6HP19 ser ut til å være en RWD versjon av FWD, men jeg skulle likt å ha spek på AWD versjonen. Det må jo være en AWD versjon også? Se uthevet skrift i posten over. A står nok Allrad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2008 Så det for sent. Med 420nm sover jeg bedre:p i kveld. SElv om ZF sier 420, hvor langt ned tror du Audi har lagt? Er det samme kasse i 3.2 som i 2.0TFSI mon tro... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2008 Så det for sent. Med 420nm sover jeg bedre:p i kveld. SElv om ZF sier 420, hvor langt ned tror du Audi har lagt? Er det samme kasse i 3.2 som i 2.0TFSI mon tro... Det sies at det er samme kasse som i S4,men med en annen "torque converter" (I mangel på norsk betydning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2008 Bra info dette, torque converter er vel på norsk kraftomformer, eller kraftutveksler el. lign. Er den utskiftbar kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2008 OK, må vel ligne på denne saken. Ser nok ut til at kassen blir som den er... Skal forestille en momentomformer i Tiptronic fra ZF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...