Hva slags Tiptronic sitter i A4 B7 2005

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva slags kasse som sitter i 2005 model A4 (B7) med 2.0TFSI og quattro ? Finner ikke dette, men følgende fant jeg på ZF sine sider;

 

Men , hvilken av disse er det ? Er det 6HP26A ?

 

 

5 HP 19 Standard/Heck 5 300

5 HP 24 Standard/Heck 5 420

6 HP 26 Heck 6 600

6 HP 26 A Heck Allrad 6 600

6 HP 32 Heck 6 750

4 HP 20 Front 4 330

5 HP 19 FL Front 5 310

6 HP 32 A Heck Allrad 6 770

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra audizine:

 

So in the interest of trying to get to the bottom of how much power are tiptronic transmissions can handle I sent and email to ZF to ask and it looks like they may have given us the answer:

 

Hello,

 

the Audi A4 Quattro 2,0 FSI Turbo has a 6HP19A transmission build in.

This transmission has a capacity of:

 

420 Nm at 4000/min or

235 kW (≈ 319.5 PS) at 6200/min.

 

Hope this will answer your question(s).

 

kind regards

 

Dieter Reus

Technical documentation manager

Car driveline technology

 

Got some more info from ZF on the a4 quattro2.0T Tip. Here are the technical specs for the tip tranny:

 

 

6HP19 A passenger-car automatic transmission

Technical hidden

Transmission type Passenger-car automatic transmission with 6 forward speeds and 1 reverse

4 weel drive layout in vehicle

Transmission capacities T max Engine at 4000 1/min = 420 Nm

P max = 236 kW

bei 6000 1/min

n max in 1st - 5th gear = 7000 1/min

n max in 6th gear = 5600 1/min

n max KD- shift = 6300 1/min

T max Turbine forward = 560 Nm *

T max Turbine reverse = 300 Nm

Slipping moment limit in the 1st gear

Converter bis 300 Nm: W 245

bis 400 Nm: W 255

With controlled-slip lock-up clutch

Tp = 90 - 230 Nm at np = 2000 1/min

Gear 1. 2. 3. 4. 5. 6. R

Ratio 4,17 - 2,34 - 1,52 - 1,14 - 0,87 - 0,69 / - 3,40

Head gear (head set) 2,7 ... 4,5 Levels in 6% steps

Moment distribution

Front axle / rear axle 50 / 50

Positions P, R, N, D

Electronic shift available

Control system Mechatronik (Elektrohydraulic)

Controlled on-load shifts

Various shift programs available

Weight (with oil) 114 kg (gilt für W 245 with out torsion damper)

 

The people at ZF seem pretty helpful. All I did was shoot them an email to ask

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tnx, men det ser ut til å være en FWD versjon. 6HP19 ser ut til å være en RWD versjon av FWD, men jeg skulle likt å ha spek på AWD versjonen. Det må jo være en AWD versjon også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, supert. Det var bra info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tnx, men det ser ut til å være en FWD versjon. 6HP19 ser ut til å være en RWD versjon av FWD, men jeg skulle likt å ha spek på AWD versjonen. Det må jo være en AWD versjon også?

 

Se uthevet skrift i posten over.

 

A står nok Allrad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det for sent. Med 420nm sover jeg bedre:p i kveld. SElv om ZF sier 420, hvor langt ned tror du Audi har lagt? Er det samme kasse i 3.2 som i 2.0TFSI mon tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det for sent. Med 420nm sover jeg bedre:p i kveld. SElv om ZF sier 420, hvor langt ned tror du Audi har lagt? Er det samme kasse i 3.2 som i 2.0TFSI mon tro...

 

Det sies at det er samme kasse som i S4,men med en annen "torque converter" (I mangel på norsk betydning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra info dette, torque converter er vel på norsk kraftomformer, eller kraftutveksler el. lign. Er den utskiftbar kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, må vel ligne på denne saken. Ser nok ut til at kassen blir som den er... Skal forestille en momentomformer i Tiptronic fra ZF.

 

Bauma_2007_ZF_Drehmomentwandler.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.