#1 Skrevet November 14, 2008 (endret) hei.. hva må jeg demontere for å få av dekselet over regreima på en AAN motor som står i en s4? Kanskje noen har etka og kan legge inn et bilde av dette? skal bytte hall giveren som sitter bak det øvre reimhjulet. takker for svar på forhånd;) Vegard opland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2008 Kan dette bildet hjelpe deg noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2008 hmm.. der så det ikke så vanskelig ut da. men var dette fra en 20vturbo motor da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2008 Hmm.. Nei når du sier det så er jo tegningen av en 10V-motor. Det var dette som kom opp da jeg slo opp på "toothed belt cover" på AAN-motor på http://www.vagcat.com , så jeg bare kopierte det inn hit helt ukritisk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2008 Det skal vel bare være å klipse av dekselet og lirke det oppover og ut om jeg ikke tar helt feil. Mulig det gjør det mye lettere og demontere litt av fronten så du kommer til bedre på kamhjulet. Bildet ser omtrent akkurat likt ut som 20v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 takker for svar... Jeg skrudde av strammeren til servoreima og da kom dekselet nesten av seg selv;) MEN jeg syns reg reima var alt for slakk!! Hadde mellom 3.5-4cm noen steder.. Er ikke det litt mye? kanksje er det timingen på reima som skaper mine problemer? Har fra før en tråd om trøbbelet med motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=138505&highlight=aan Noen som kan litt mere enn meg om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2008 takker for svar...Jeg skrudde av strammeren til servoreima og da kom dekselet nesten av seg selv;) MEN jeg syns reg reima var alt for slakk!! Hadde mellom 3.5-4cm noen steder.. Er ikke det litt mye? kanksje er det timingen på reima som skaper mine problemer? Har fra før en tråd om trøbbelet med motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=138505&highlight=aan Noen som kan litt mere enn meg om dette? Regreima skal du kunne vri 90 grader. Sjekk stramminga på den og timinga så merket på nedre reimhjul og kamhjulet stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2008 Årsmodell er bilen din? Hvis det er gamle typen strammer som på ADR motorene så ville jeg bygget om dette kjapt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2008 92 modell s4 c4.. hvilken motor er ADR da? er det forskjellige strammere på disse motorene da? trudde alle AAN motorene var helt like jeg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2008 reima og hjulet på kammen må av for å komme til hallgiveren... *kjempegøy* hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2008 Stramminga på Reg-reima er lik på alle AAN/ABY/ADU. ( derimot 3B,RR har stramming på vannpumpa ) Både reima og kamdrevet må av for å komme til hallgiver, og den sitter i 2stk skruer i toppen, så bytte selve den er en kurant sak ! Vær veldig forsiktig med kamdrevet når du skrur det av og til slik at du ikke knekker kilen ! Lønner seg og holde det igjen når du skrur igjen senter bolten. Hilsen en som har 6kamdrev med knekte kiler på samvittigheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2008 Årsmodell er bilen din? Hvis det er gamle typen strammer som på ADR motorene så ville jeg bygget om dette kjapt. Er nok ikke noe slikt på disse motorene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2008 (endret) takker for bra svar og gode tips:D hadde for en måned bilen på verksted og fikk regreim bytte. så da jeg så at reima var så slakk, slepte jeg bilen til dem slik at de fikk ordnet reima. dette skulle gå på reklamasjon sa de. leverte med hallgiveren i tilfelle de fant på å skru av kamdrevet mens de holdt på og da skulle de bytte. hvis ikke tar jeg det selv når jeg får tilbake bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...