#1 Skrevet November 14, 2008 Har en a3 1,8t quattro 180 hk som jeg nylig har fått chippa. Etter dette kommer det en uvanlig lyd i fra motoren når turboen begynner og lade!!!! Har gått over og sjekka det jeg klarer av slanger osv og kan ikke finne noen form for lekasje noe sted. Bilen går reint og fint og har jevnt og bra ladetrykk over hele spekteret..lader stabilt ca 1,2..bilen går som den skal,men det er veldig irriterende med en lyd jeg er helt overbevist om at ikke skal være der!!!!!kan nesten minne om kjørestøy i forbindelse med stereo,bare at lyden holder samma turtall hele tiden...(har forsikra meg om at det ikke er stereoen) Noen som har noe ide på hva dette kan være?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2008 Tror dette er normalt. an hører turbo mye mer enn før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2008 Det er jeg klar over,men her suser det skikkelig...akkurat som om det er en liten lekasje et sted.....bilen var chippet før og ladet ca 0,9-1.0 bar ca 200hk. Nå lader den 1,2 og yter kanskje 220hk...nå sitter jo turboen helt inntil torpedoen da,men det høres veldig rart ut for det!!! Har ikke hørt denne type litt i turbobiler før..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2008 (endret) e ikke uvanlig at det blir sprekker i eksos huset på turbo pluss manifod på disse pga varme som oppstår pga liten flow i turbo på høyt ladetrykk over 1 bar.. Byttet Turbo og manifold på min golf 4 gti på ca 150.000km, snes det var rart turbo hang sammen.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=87446&page=10 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2008 det som var rart,er at den lyden kom så fort vi skulle ta en tur for og laste inn hiddenene etter at vi hadde chippet den....dvs at lyden var ikke der før vi chippet den om....syns det er rart det skulle være noe som har skjedd med turboen mtp at bilen går helt strøkent!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2008 Det er ikke turbo'en som plystrer på siste verset da? Er jo mulig at den helt tilfeldig er på veg til å gå i stykker samtidig som du chip'et bilen. Nylig var det en Touran med plystring her på forumet der det ble påvist en turbo klar for utskiftning: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=139115 Mulig noen ler av dette tipset mitt men jeg kan jo si så mye som at på en Passat jeg hadde for noen år siden så røk katalysator når Møller skulle skifte turbo'en som havarerte på en Passat 1,9 tdi. Møller kunne ikke skjønne at det var en sammenheng mellom at de skiftet turbo og når de så startet bilen så var katalysatoren ødelagt. De tenkte og tenkte men fant ingen god grunn så de skiftet den uten kostnader for meg. Poenget mitt er at to ting kan oppstå samtidig selv om det kan være uventet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2008 er ikke godt og si hva det er.....en tanke som har strefet meg,er at vi bytta dumpen til en ny en med strammere fjær,og det var i dette momentet plystringen kom....lyden var der i fra første stund ladetrykket kom!!!!!kan det ha noe og si kanskje? Bilen har forøvrig en kilometerstand på 94000km! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2008 Har akkurat samme dynamostøy (kompressor lyd?) på min S6 2.2, med en gang den begynner og lade. Har trykktesta så godt jeg kan og finner ingen lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2008 Er der en lekasje en plass så klarer den ALDRI å lade noe + bilen skal fuske rimelig greit. Jeg hadde et liite hull i en slange og fikk ikke mye mer en 0.3-0.4 bar og bilen fusket voldsomt mye. Er det lekasje så er det en sak man finner rimelig godt ut av. Fattern har en S4 2.2 og han har også en spesiell lyd av turboen. Jeg sier til han at det er bare å kjøre til det står. Kan ikke begynne å bytte turboer i hytt og gevær kunn pga en liten fille ting som en lyd som hørest litt annaledes ut. Er akslingen fast og fin og ikkje noe form for unormal slakke så er turboen mest sannsynlig god stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2008 Er der en lekasje en plass så klarer den ALDRI å lade noe + bilen skal fuske rimelig greit.Jeg hadde et liite hull i en slange og fikk ikke mye mer en 0.3-0.4 bar og bilen fusket voldsomt mye. Er det lekasje så er det en sak man finner rimelig godt ut av. Fattern har en S4 2.2 og han har også en spesiell lyd av turboen. Jeg sier til han at det er bare å kjøre til det står. Kan ikke begynne å bytte turboer i hytt og gevær kunn pga en liten fille ting som en lyd som hørest litt annaledes ut. Er akslingen fast og fin og ikkje noe form for unormal slakke så er turboen mest sannsynlig god stand. Når jeg sjekka var der ikke slakk ut inn eller opp og ned. Så tror den er fin foruten lyden, litt kult med kompressor lyd- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2008 Da er det nok i forbindelse med høyere ladetrykk at den "kompressor"lyden kommer.... er en helt rå lyd,så jeg får gjøre som dere sier og kjøre til det står ..... Siden alt fungerer eksemplarisk og motoren går utrolig bra,er det nok bare jeg som har hengt meg opp i den "nye"lyden... Kan legge til at etter jeg chippet den på nytt nå,fikk jeg en uforventa 4 hjulsladd i en rundkjøring på tur hjem,så de hestene chipen lover sitter nok der.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2008 Ja, men skjer det noe i posetiv eller negativ retning hold oss andre oppdatert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 15, 2008 Skal ta en nærmere titt på turboen i morra....er den tight og fin,lar jeg det bare gå sin gang... Men skal holde dere oppdatert...er nok flere som har de samma problemene hvis vi kan kalle det det??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 15, 2008 Har akkurat samme dynamostøy (kompressor lyd?) på min S6 2.2, med en gang den begynner og lade.Har trykktesta så godt jeg kan og finner ingen lekasje. Vist du husker, er det noe lignende den turbolyden jeg har? Vet ikke om det skyldest høyt trykk eller noe annet jeg, men rå lyd er det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 15, 2008 Husker ikke i farta Espen, kan vel finne ut ac det endag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 15, 2008 Jepp. Tar meg muligens en tur til deg når jeg kommer på fri igjen, ca mndskifte.. Først skal bilen til doktor for en liten reimhjulsjekk da.. satser på løse bolter eller gåen lager som er lett å bytte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 15, 2008 prøvde en tt som var chippet opp til 270hk, TTen har også turboen helt imot torpedoveggen, det var en lignede lyd på denne som du beskriver,er nok pga høyere laddetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 15, 2008 Husker A6en min hadde dette med Chipsenter (eller egentlig ukjendt merke) chip, den hylte gjennom AC dysene. Men med TS chip gikk den minst like bra uten og hyle. Var sikkert høyere ladetrykk på den første.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...