Anbefalte innlegg

hei. det lekker vann inn i bilen og dugg på ruta ved bruk av varmeapparatet,. regner med at registeret er gått. må hele apparatet tas ut for å skifte dette registeret???

så i en annen tråd her at det kan være jævlig å få ut den pakka der.noen tips om dette isåfall??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først (hvis ikke det lukter frostvæske, da..) at dreneringen i plenumkammeret (der klimaen sitter) er i orden, er den tett fylles kammeret opp med vann og det trekkes inn i bilen! Det pleier å bli litt kompost nedi der med tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først (hvis ikke det lukter frostvæske, da..) at dreneringen i plenumkammeret (der klimaen sitter) er i orden, er den tett fylles kammeret opp med vann og det trekkes inn i bilen! Det pleier å bli litt kompost nedi der med tiden..

lukter varmt vann samt at det minsker på beholder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som har detaljerte bilder av hvordan man demonterer midtkonsoll slik at jeg kommer til varmeapparatet?.skjønner ikke hvordan jeg skal få fjernet hele konsollen da den vel må fremover for å passere håndbrekket og da stanger den jo i dashbordet.forstår det slik at den må vekk for å bytte register. takknemlig for hjelp.re det mulig å dele konsollen slik at bare fremre del demonteres.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midtkonsollen er todelt, er delt bak girstanga.

Bakre del er festet under girmansjetten og 1 skrue langt bak på hver side mener jeg det var.

Går fort noen timer på denne jobben, er noe herk og få sammen igjen varmeregisteret/huset etter at dette har vært splittet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midtkonsollen er todelt, er delt bak girstanga.

Bakre del er festet under girmansjetten og 1 skrue langt bak på hver side mener jeg det var.

Går fort noen timer på denne jobben, er noe herk og få sammen igjen varmeregisteret/huset etter at dette har vært splittet.

heisann. er det den karen.jeg har automat jeg da så lite mansjetter ute å går her.ja gruer meg som faan men m¨å jo bare gjøre det.

du kan selvsagt få en lollipop for jobben om du vil ha den hehehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Napp opp ramma til girmansjetten i bakkant, to skruer kommer til syne som holder bakre del av midtkonsollen mot fremre del. Kjør begge setene helt frem og løs to stk 8 eller 10mm sekskant bolter på hver side av midtkonsollen. Napp bakre del av midtkonsoll litt opp og bakover for å løse denne fra varmekanal til luftdysene bak, deretter dra håndbrekket godt til sånn at det er mulig å få av midtkonsollen. Pirk ut liten plastpropp i "brekkhåndtak" og med mye rå kraft greier du å dra håndtaket av brekk stanga. Da skulle bakre del av midtkonsollen være ute så du kan begynne å skru deg fremover. Lenger frem har jeg ikke vært i min så da må noen andre trå til.

Lykke til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. takker for alle tips.er fortsatt kvalm men får begynne på jobben imorgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann. er det den karen.jeg har automat jeg da så lite mansjetter ute å går her.ja gruer meg som faan men m¨å jo bare gjøre det.

du kan selvsagt få en lollipop for jobben om du vil ha den hehehehe

Hehe, har hverken tid eller plass om dagen, C4'en min står i garasjen og opptar plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har hverken tid eller plass om dagen, C4'en min står i garasjen og opptar plass

isen fristet ikke nok skjønner jeg hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold your horses!! Skal da være unødvendig å demontere så mye som dere snakker om her. Er det klima eller vanlig varmeapparat? Monterte ut og inn apparatet i min uten å demontere noe særlig mer enn deksler under på førersiden, samt hanskerom. Litt "urmaker fingre" er godt å ha, men ikke et must, for å gjøre nødvendige frakoplinger gjennom hullet der bilstereoen sitter. Resten av jobben gjøres under panseret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold your horses!! Skal da være unødvendig å demontere så mye som dere snakker om her. Er det klima eller vanlig varmeapparat? Monterte ut og inn apparatet i min uten å demontere noe særlig mer enn deksler under på førersiden, samt hanskerom. Litt "urmaker fingre" er godt å ha, men ikke et must, for å gjøre nødvendige frakoplinger gjennom hullet der bilstereoen sitter. Resten av jobben gjøres under panseret.

vi snakker om et vanlig varmeapparat i et c4 ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er endel mindre jobb om du har automatisk klima. Har du skruknotter, er det mer jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fått med deg at hele boksen (varmeapparatet) ikke skal ut inni bilen, men fra motorrommet??

Er minimalt med demontering inni bilen.. noen vaiers og luftrør er alt ellers gjøres resten av jobben fra The Engine Bay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fått med deg at hele boksen (varmeapparatet) ikke skal ut inni bilen, men fra motorrommet??

Er minimalt med demontering inni bilen.. noen vaiers og luftrør er alt ellers gjøres resten av jobben fra The Engine Bay

rigtig!

du må løfte opp dekselet som er mot torpedo veggen, så ser du alt med engang:)

ligger vell noen tråder om det allerede tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var denne rettet mot meg? Jeg gjorde denne jobben på en c4 uten klima for noen uker siden. For å komme til alt måtte det massiv demontering til innvendig, og enda var det trangt.. Ligger fotos i tråden jeg linker til lengre opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at det lønner seg seg å demontere mest mulig også innvendig, dvs deksler under rattstamme, hanskerom, luftrør i nedkant til bena og hele midtkonsollen. Da har man litt arbeidsrom noe som kommer godt med. Man trenger ikke løsne noen vajere innvendig om man løsner selve panelet til varmeapparet fra midtkonsollen.

Sikkert andre måter og gjøre dette på også, uten så mye demontering...

Husk å få ut all fuktighet innvendig fra lekkasjen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var denne rettet mot meg? Jeg gjorde denne jobben på en c4 uten klima for noen uker siden. For å komme til alt måtte det massiv demontering til innvendig, og enda var det trangt.. Ligger fotos i tråden jeg linker til lengre opp.

Den var ikke spes rettet mot deg nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har fått m meg at boksen skal ut i batterikassa liksom.må vel sikkert ha vekk noe vindusvisker ting og tang oppi der for å få den ut.noen mener halve interiøret må ut og en her sa vel at det holdt m stereo og glovbox og deksel under ratt. hadde ikke gjort noe om det holdt hehe. men vaiere er vel festet på boksen et sted og må tas av før den kan løftes opp i motorrummet.hvor er selve boksen skrudd fast?

???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve varmepakka er festet med et bånd som går tvers over den, 1 skru.

Og så er den skrudd fast med 1 skru på hver side innvendig.

Har du tittet på bildene i tråden jeg linket til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det ligger mye god info her så vil jeg anbefale å ha Haynes boka om c4 karrossen i bakhånd. Den får du kjøpt på biltema, og koster rundt 200-250kr. Der står det blant annet fortalt med bilder hvordan du demonterer alt i interiøret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå tatt ut glovbox og stereo og deksel under ratt.vaiere ser jeg to av som lett kan vippes av fra stereo åpningen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med bytte av varmeregisteret da Ronny ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.