#1 Skrevet November 15, 2008 Skulle fyre diesel bilen etter at den har stått stille og ute lenge. Umulig. Fikk start 1 av 20 ganger men bare dabber av og dør igjen. Veldig lite diesel på den ikke så lite at den var tom så fylte på med en 5 liter. Kan det være kondens? Bilen fungerte utmerket da den ble parkert. Hvordan er det med kondens fjærner på diesel bil? Mvh t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 bump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2008 Ingen som vet om jeg kan bruke kondens fjærner på diesel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2008 Skulle fyre diesel bilen etter at den har stått stille og ute lenge. Umulig. Fikk start 1 av 20 ganger men bare dabber av og dør igjen. Veldig lite diesel på den ikke så lite at den var tom så fylte på med en 5 liter. Kan det være kondens? Bilen fungerte utmerket da den ble parkert. Hvordan er det med kondens fjærner på diesel bil? Mvh t Bare å lese bak på beholderen av kondensfjerner`n det, står hva slags motorer den kan brukes på!=) Lenge er det snakk om at den har stått stille? Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 (endret) Hørtes ut som bilen min etter at jeg hadde bytta dysespisser. Kanskje det ikke er diesel i rørene helt fremme ved motoren? Altså at ikke motoren får noe diesel. Bare et forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 Er ikke diesel filteret som må byttes da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2008 Skulle fyre diesel bilen etter at den har stått stille og ute lenge. Umulig. Fikk start 1 av 20 ganger men bare dabber av og dør igjen. Veldig lite diesel på den ikke så lite at den var tom så fylte på med en 5 liter. Kan det være kondens? Bilen fungerte utmerket da den ble parkert. Hvordan er det med kondens fjærner på diesel bil? Mvh t Har det vært kaldt hos deg i det siste? Lenge siden dieselfilter er bytta? Kan hende det har grodd igjen av voks og dieseldyr, og at eventuelle minusgrader har tetta resten. Kondensfjerner funker finfint på diesel det. Men du bør helst har litt mer enn 7 liter diesel på tanken. Hvis det mot formodning har frosset i filteret, så funker det finfint med en liten porsjon rødsprit. Men mest sannsynlig kan du ha en liten ørluftlekkasje i en dieselslange, og at den dermed kan ha fått litt luft i dieselsystemet. Da er det ikke sikkert du får trykk nok i systemet uten å lufte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2008 Har det vært kaldt hos deg i det siste? Lenge siden dieselfilter er bytta? Kan hende det har grodd igjen av voks og dieseldyr, og at eventuelle minusgrader har tetta resten.Kondensfjerner funker finfint på diesel det. Men du bør helst har litt mer enn 7 liter diesel på tanken. Hvis det mot formodning har frosset i filteret, så funker det finfint med en liten porsjon rødsprit. Men mest sannsynlig kan du ha en liten ørluftlekkasje i en dieselslange, og at den dermed kan ha fått litt luft i dieselsystemet. Da er det ikke sikkert du får trykk nok i systemet uten å lufte. der har vi nok løsningen. Har sett at bilen har hatt en liten diesel lekasje. Har variert fra -5 til +10 den tiden den har stått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 17, 2008 Har det ikke vært kaldere så vil jeg nok tro at vi kan utelokke frysing i filter. Jeg aner ikke hvordan det er å lufte de bilene der jeg, men det er det sikkert noen andre som kan svare deg på! På litt eldre biler stod det i instruksjonsboka, men det kan jeg aldri tenke meg at det står noe om lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 17, 2008 Løsne litt på rørene til hver av dysene.. Ta en dyse av gangen, dra motoren på starteren og gjenta for hver av dysene. Skal sprute fra røret du løsnet litt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...