#1 Skrevet November 15, 2008 noen som har peiling hvilken pærer som er bak i dashbordet på audi c4 95mod? tenkte å bytte til dioder eller xenon look eller et eller anna kansje blått hadde vært fet ? kom me ider som passer men lurer mest på hvordan pærer som er bak der skal bytte alle så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2008 er vel over 10 stk små pærer, 1,1w orange 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2008 Hvor er det best å kjøpe disse pærene ? Har hørt på bensinstasjoner her i bygda, men de har kun 1.2w pærer. De skulle også ha nesten 50kr for 2 stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2008 Ja, de er dyre, og erfaringsvis er det ikke så ille pris på Møller, men kan du handle fra f.eks. elfa.se eller farnellinone.com, er det litt å spare. dioder må da kunne fikses, men siden det er rødt filter i dashen fra før av, passer det like greit å bytte til vanlige glødelamper. De ryker bare én gang i bilens levetid! Pærene er vel 1.2w? 'quarterturn' type med plastsokkel. Det er noen som bruker hvite og andre som bruker fargede pærer, men skal du bytte til annen farge, tipper jeg du må doktorere mer. Mener det var en som byttet til blått lys her for noen år siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 koster ca. 20kr på møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 PÅ Statoil koster disse 40kr pr stk, og da blir det fort 500 spenn om man skal bytte alle. Fikk kjøpt endel på Hydro for 10kr stk Så da kjøpte jeg 12 stk og trengte kun noen Brukte 4 stk 1,2w til speedometer, og resten 1,1w. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2008 PÅ Statoil koster disse 40kr pr stk, og da blir det fort 500 spenn om man skal bytte alle. Fikk kjøpt endel på Hydro for 10kr stk Så da kjøpte jeg 12 stk og trengte kun noen Brukte 4 stk 1,2w til speedometer, og resten 1,1w. hmm . skal ta opp insrumentpanelet i dag tror jeg for og se ;O å kjøpe pærer å fikse lysene senere. ja det lyser jo rødt nå , men er det kun pærene? eller er det farget inne i dashborde ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2008 Pærene lyser bare "hvitt", og som du sier er det filmen som ligger fremfor pæren som lager fargen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2008 Pærene lyser bare "hvitt", og som du sier er det filmen som ligger fremfor pæren som lager fargen kordan klarer man og få bort filmen da? tenkte å få blått lys i hele dashborde .. uten og trenge og lodde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2008 Pærer til instrumentpanel har jeg bare plukka fra hoggebiler... Vet aldri hvor lenge de varer, men gratis er jo aller best 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 18, 2008 Pærer til instrumentpanel har jeg bare plukka fra hoggebiler... Vet aldri hvor lenge de varer, men gratis er jo aller best hehe sånn sett ja men tenkte skulle skaffe meg blått lys i hele bilen så hadde blitt fet da:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 18, 2008 Jeg hadde planer om å bytte alle disse pærene til hvite LED's, siden glødepærene har relativt begrenset levetid, og man blir lei av å bytte dem etter hvert... Det som stoppet meg, var noe så trivielt som at jeg aldri fant ut hvilken side av kontaktpunktet som var spenning og jord... Ledningene i dashen var for korte til å kunne ha de tilkoblet mens man målte.. Men dette er et par år siden nå da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 18, 2008 http://www.dioder.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...