#1 Skrevet November 15, 2008 Bilen min stoppet her en dag og når jeg dro opp tennplugghetten på syl 1 så var det olje over tennpluggen så den ikke tente. men jeg demontere og regjorde pakningen og satt den på plass igjen og nå har problemet flyttet seg til syl 2 da lurer jeg om jeg jeg har trukket til noen av skruene for hardt eller noe siden problemet har flyttet seg, eller var det dumt av meg å prøve å bruke pakningen når den så så bra ut noen erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2008 Bruk 10 Nm på boltene som fester toppdeksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2008 Bruk 10 Nm på boltene som fester toppdeksel. jeg brukte veldig mye mere enn det hvertfall men er det 10nm på umbrako og de 2 med 6 kant hode eller bare umbrakoene som skal ha 10nm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2008 Hvis det er likt som på AAN, skal alt som fester toppdeksel ha 10 Nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2008 Men kan det være noe gale med motor også? høyt tryk i toppen eller noe som gjør at det lekker olje ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2008 Men kan det være noe gale med motor også? høyt tryk i toppen eller noe som gjør at det lekker olje ut? Hadde du hatt trykk under toppdekselet ville vel det forsvunnet ut veivhusventilasjonen før det tok pakningene, men oljen blir tynn når den blir varm så lurer seg fort ut her om pakningene er gamle, om de ser bra ut har lite å si, nye er disse temmelig myke, men blir harde og passer dårlig å bruke flere ganger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2008 Ditta med moment skal du egentlig ikke henge deg så veldig mye opp i på toppdeksel pakningen. med ei lita skralle så kjenner du når "det er nok" Jeg har aldri brukt moment på slike ting. Er bare så vidt jeg bruker moment på kambukkene jeg:p Men så har jeg aldri kjørt istykker heller pga noe sånt heller. Hadde samme problemet på min, flaut over i olje på sylinder 1. skiftet pakningen og ikke sett noe olje der etter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...