A4 B8 Avant med 18" R8 Vinter

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg fikk legge ut noen bilder med vinterfelgene. Synes vel egentlig at B8n minimum trenger 19", men det ble litt voldsomt på vinterfelgene. Slet litt med å finne replica felger som passer til B8. Hadde egnetlig lyst på RS4II i gunmetal. Felger som passet rett på er ikke å oppdrive. Planen var så å få tak i standardfelger og lakke, men replica RS4II som passer B8 skulle visst heller ikke være så lett å få tak i enda... Endte derfor opp på noen replica R8 felger som jo tross alt ikke er så veldig annerledes.

 

R8 18" - Vredestein Wintrac Xtreme 245/40/18

 

a4b8-007.jpg

 

a4b8-008.jpg

 

a4b8-009.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent dette:)

Er ikke 245 litt mye på vinter: klø : tenker mere på om ikke 225 er nok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent dette:)

Er ikke 245 litt mye på vinter: klø : tenker mere på om ikke 225 er nok...

 

Er garantert mer enn nok.. Var dette jeg fikk anbefalt. Har vel kanskje noe med hvilken rulleomkrets man ender opp med. Ser at orginalfelger fra audi kommer i 225/50/17 - 245/55/17 - 245/40/18..... Alternativet måtte da blitt 225/45/18 om jeg har regnet riktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg fikk legge ut noen bilder med vinterfelgene. Synes vel egentlig at B8n minimum trenger 19", men det ble litt voldsomt på vinterfelgene. Slet litt med å finne replica felger som passer til B8. Hadde egnetlig lyst på RS4II i gunmetal. Felger som passet rett på er ikke å oppdrive. Planen var så å få tak i standardfelger og lakke, men replica RS4II som passer B8 skulle visst heller ikke være så lett å få tak i enda... Endte derfor opp på noen replica R8 felger som jo tross alt ikke er så veldig annerledes.

 

R8 18" - Vredestein Wintrac Xtreme 245/40/18

 

a4b8-007.jpg

 

a4b8-008.jpg

 

a4b8-009.jpg

 

fint!!! ps høyre fordekk og venstre bak sitter i feil rotasjons rettning... bytt om disse;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven, hva folk legger merke til på bilder ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven, hva folk legger merke til på bilder ;)

 

 

hehe, har de dekkene selv, ser så rart ut når mønsteret står feil vei: haha : ikke minst er det farlig å kjøre sånn;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så bra ut litt høyt eneste, vurdert senkesett eller senkeskåler ?

 

 

 

Har 235 på vinter - og det er alt for bredt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så bra ut litt høyt eneste, vurdert senkesett eller senkeskåler ?

 

 

 

Har 235 på vinter - og det er alt for bredt...

 

Fadern bruker 245 på allroad 4F 2008 på vinter det funker veldig bra... drar seg frem og stopper fint. nå er den noe tyngre da mulig det hjelper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fadern bruker 245 på allroad 4F 2008 på vinter det funker veldig bra... drar seg frem og stopper fint. nå er den noe tyngre da mulig det hjelper..

 

men på mye snø kan de være litt dårligere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men på mye snø kan de være litt dårligere :)

 

funka bra på trysil med 50 cm nysnø når div andre 4x4 biler sto dønn fast i fjor ;) men quattro hjelper da. kan nok sikkert flyte mere enn 205 såklart mn vil ikke gå så langt som å si at det er dårlig å kjøre på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 10 cm snø/slaps sporet det å dro i omtrent alle andre rettninger en frem.

Fikk en følelse av å flyte oppå snøen. Regner med det hadde blitt noe bedre med et par cm smalere dekk.

Selvfølgelig noe annet med mer tyngde oppå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fint!!! ps høyre fordekk og venstre bak sitter i feil rotasjons rettning... bytt om disse;)

 

 

ville bare sjekke om noen her fulgte med..... dette var over kanten til flaut.. Takk mann!! Slo meg aldri inn, til mitt meget svake forsvar ble det byttet i mørke mens snøen lavet ned... Har vært nede å bytta nå!!

 

Og helt enig Geir at det er for høyt... Om du sjekker profilen så sitten den mye bedre på 19" sommerhjulene så tror jeg får holde ut vintermånedene med litt høy bil. Er standard sportsunderstell på denne (-20mm). Ville egentlig ha S-line understell, men da jeg bestillte var ikke dette tilgjengelig sammen med Rs4II 19".

 

Forstår lett at man ønsker så smale dekk som mulig på snøføre, men hvordan er det på isete asfalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville bare sjekke om noen her fulgte med..... dette var over kanten til flaut.. Takk mann!! Slo meg aldri inn, til mitt meget svake forsvar ble det byttet i mørke mens snøen lavet ned... Har vært nede å bytta nå!!

 

Og helt enig Geir at det er for høyt... Om du sjekker profilen så sitten den mye bedre på 19" sommerhjulene så tror jeg får holde ut vintermånedene med litt høy bil. Er standard sportsunderstell på denne (-20mm). Ville egentlig ha S-line understell, men da jeg bestillte var ikke dette tilgjengelig sammen med Rs4II 19".

 

Forstår lett at man ønsker så smale dekk som mulig på snøføre, men hvordan er det på isete asfalt?

 

hehe ;) bare hyggelig det. Fin bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du har vært fornøyd med Wintrac xtreme? Vurderer disse!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.