#1 Skrevet November 15, 2008 Har en kompis som sliter litt med sin VW Passat. Fikk følgende feilkoder: Address 01: Engine Control Module Part Number: 3B0 906 018 P Component and/or Version: 1.6L R4/2VSIM3 00HS0002 Software Coding: 06031 Work Shop Code: WSC 05314 Additional Info: WVWZZZ3BZ3E079078 VWZ7Z0B5569735 7 Faults Found: 16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean P0171 - 35-10 - - - Intermittent 16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 35-10 - - - Intermittent 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 35-10 - - - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - 17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit P1237 - 35-10 - - - Intermittent 17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit P1240 - 35-10 - - - Intermittent 16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 35-00 - - Readiness: 0000 0000 Noen som har vært borti lignende og/eller kan komme med litt hjelpende info? Altså; regner med det er noen deler som må skiftes: hvilke? Det er vel snakk om bytte av coil eller noe slikt. Er dette en smal sak å gjøre selv? Kostbart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2008 Hva slags symptomer er det da? De feilkodene sier meg egentlig ingenting:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2008 Hei! Bynn med å åpne panseret og se etter om en kontakt eller to er løs. Sjekk coilpakker, dyser osv. Se nøye etter Fungerer bilen helt topp? Prøvd å slette feilkodene? Kommer de tilbake? Ofte fører én feilkode til følgekoder, så er ikke sikkert at alle disse feilkodene er relevante i denne saken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 Hehe, glemte å skrive hvordan bilen oppfører seg. Saken er at den ikke oppfører seg i det hele tatt. Det er så vidt mulig å starte den, men den bare står og "hopper". Den går bare på to sylindre (nr 2 og 3 tror jeg). Den går naturligvis veldig dårlig på tomgang og bare dør ut. Den er ihvertfall ikke kjørbar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 "Misfire detected" på sylinder 1 og 4. Bynn med å bytte ALLE tennpluggene, kanskje er det SÅ enkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2008 "Misfire detected" på sylinder 1 og 4. Bynn med å bytte ALLE tennpluggene, kanskje er det SÅ enkelt Skal tipse videre Man kan alltids håpe at det er det enkleste! (Selv om jeg frykter noe værre... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2008 Tipper på gåen coilpack. Såvidt jeg husker er syl. 1 og 4 på samme coil og 2 og 3 på den andre. Coilen er som du kanskje skjønte "dobbel". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2008 Tipper på gåen coilpack. Såvidt jeg husker er syl. 1 og 4 på samme coil og 2 og 3 på den andre. Coilen er som du kanskje skjønte "dobbel". Hadde en mistanke om at der var noe slikt, men er litt usikker på hvordan dette fungerer. Om det er slik at det er to coilpack'er, én til syl 1 og 4, og én til 2 og 3, er det nok liten tvil om coilpack'en som styrer syl 1 og 4 er gåen.. Dette er vel en forholdsvis dyr del forstår jeg? Er den vanskelig å skifte? Ser litt småtrangt ut der bake, men er ikke sikkert det er så "gæli"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2008 Får nok ikke kjøpt bare den delen av coilen du trenger i så tilfelle. Må ha hele "pakka" uansett da det er EN komplett del. Ja, den er trang å skifte. Sitter jo innunder gasspjeld/manifold. Det holder forsåvidt å skru vekk gasspjeldet og tilhørende slanger/rør, men er j..... tuklete mht. å få av og på pluggkablene da. Det beste er derfor desverre å plukke vekk hele manifolden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 17, 2008 Ingen? Hei, hadde det samme problemet på min 1,6 for 1,5 års tid siden, Tennings modulen(Coil) nye plugger og nye pluggledninger, bestill fra Norskbildelsenter! Lett å bytte selv, dyrt på verksted! Er vel noen som har skrevet det alt... menmen! Nils Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 17, 2008 Hei, hadde det samme problemet på min 1,6 for 1,5 års tid siden, Tennings modulen(Coil) nye plugger og nye pluggledninger, bestill fra Norskbildelsenter! Lett å bytte selv, dyrt på verksted! Er vel noen som har skrevet det alt... menmen! Nils Tore Takker for svar Alltid kjekt når noen har vært borti det samme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 18, 2008 Takker for svar Alltid kjekt når noen har vært borti det samme! Bare hyggelig, men kjekt var det ikke med serviceinnstillinga til møller ang den saken der.. Dritt sted. Lykketil=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 19, 2008 Man trenger IKKE å ta av noe manifold som sagt før her. Holder fint å ta av spjell og dertil slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...