#1 Skrevet November 16, 2008 (endret) Jeg har nå sendt ut denne til alle medlemmer som i følge listen jeg har fått (og sortert det jeg tror blir rett) sogner til Ålesund lokallag, totalt 228 stk. Jeg tror det skal være flere så hvis du ikke har fått mail fra meg, send meg en mail på mandag333@hotmail.com så skal jeg få lagt deg inn i listen. Jeg har kun fått 7 feilmeldinger om at posten ikke kunne leveres så listen skal være godt oppdatert. Her er den ihvertfall for de som ikke har fått den på mail: Hei og hopp. Etter endelig å ha fått lugga ut ei medlemsliste over medlemmer i M&R tror jeg nå vi har fått en oversikt over medlemsmassen i lokallaget og vi er jo mange!! Siden mange av dere er aktive på forumet vet dere jo stort sett hva som foregår i lokallaget men for å fange opp også de som ikke er på forumet så ofte vil jeg prøve å sende ut litt informasjon på mail i ny og ne. Ikke forvent dere noe nyhetsbrev hver uke ei heller hver måned, dette kommer da det kommer og kommer til å inneholde informasjon av varierende interesse. Regioner: I skrivende stund er det over et halvt år siden vi ble inndelt i de nye regionen og sålangt har jeg ikke hørt et pip fra lederen for Region Vest. Region Vest består av lokallagene Bergen, Ålesund, Nordmøre (Kristiansund) og Molde. Tradisjonsmessig har vi i Ålesund lite å gjøre med Molde og Bergen men har fra tid til annen hatt et visst samarbeid og ikke minst sosialt samkvem med nordmøringene. Mitt håp var at vi når de nye regionene var inndelt skulle kunne få et bedre samarbeid med alle lokallagene i regionen, gjerne om felles turer, samkjøring til treff og ikke minst felles satsning på et kjempemessig NordVest treff. Med Bergen på laget som jo er minimum 5 timers kjøring unna selv med en 600 hesters S2 og et ikke tilstedeværende regionsstyre er nok dette fortsatt et stykke opp og fram, men jeg håper fortsatt. Til våren er det jo valg av nytt regionsstyre og da får vi håpe at ting blir annerledes. NordVest treffet: Tradisjonsmessig har dette vært et treff Molde lokallag har hatt frem til 2006 da treffet for første gang ble arrangert i Kristiansund. Dette ble et annerledes og knallbra treff og jeg har fått hint om at de kommer til å arrangere treff også i -09. Dette kommer vi nærmere tilbake til når informasjon foreligger men jeg vil allerede nå anbefale å prioritere det treffet hvis det blir i Kristiansund. Ålesund lokallag: Vi har i mange år møttes på Peppes Pizza i byen første søndag hver måned men i år har vi kjørt en liten vri på pizzamøtene med Pizza on Tour -08. Vi har vært på tur til Hareid, Ørsta, Trollstigen og Brattvåg, stort sett med stor suksess og godt oppmøte. Til alle dere som var med på touren enten det var her eller der eller både og vil jeg rette en takk. Dere har vært med på å synliggjøre lokallaget og dere har også skapt nytt samhold og forbindelser innad i lokallaget vi ikke ville fått til uten dere. Takk skal dere ha. Hvis dere sitter på bilder fra touren vil vi i styret gjerne ha kopi av dem siden det er godt Treffpunkt materiale og en reportasje fra touren vil komme der. Informasjon om hvor bildene ev. skal sendes får dere ved å sende meg en mail. Vi føler at touren har vært en såpass stor suksess at vi allerede har begynt å snakke om å gjøre noe tilsvarende neste år. Her er det fritt frem og veldig åpent for innspill til hvor vi bør reise så har dere tips er det bare å fyre løs. Det som er ønskelig er følgende: 1) En plass å spise, da fortrinnsvis pizza;) 2) En eller flere lokale som tar seg av planleggingen dit vi skal. Og det var det. Ingen stor jobb mao. Vi fortsetter med pizzamøter på Peppes i byen første søndag hver måned kl 1900 frem til ny tour er avklart. Ålesund lokallag og motorsport i vårt distrikt: Vi har mange bensinhoder i vårt lokallag. Det bygges fortfort biler nesten på hvert eneste skrulokale det samles medlemmer og det synes på de fleste arrangement hvor det er om å gjøre å bruke kortest mulig tid med bil. Vi har medlemmer som deltar i både bakkeløp, vanlige og fleretimers løp i Bilcross som f.eks. GK Racing Team, vi er godt representert i Autoslalom med bla. Jimmie Nygård som stikker innom en gang i året og vinner sin klasse, og regjerende Sunnmørsmester i 100 meter rattlåsracing er vår egen Ole Johnny Tønnesen. Dette engasjementet blant medlemmene gjør det godt å nå se at det foreligger konkrete planer om et motorsports anlegg i vårt distrikt. Jeg er med i interessegruppa for Vigra Raceway og vil følge opp dette og samarbeidet med NAF Motorsport Ålesund tett. Videre informasjon om dette vil komme etter hvert som prosjektet skrider frem. Styret i Ålesund Lokallag Rett over nyttår vil det bli lyst ut til valg av nytt lokallagsstyre. Hvordan vi i praksis skal gjøre dette vil vi komme tilbake til men allerede nå kan dere komme med forslag til kandidater til de forskjellige posisjonene i styret. Det vil om kort tid bli opprettet en tråd på forumet om dette og der kan dere legge inn forslag på kandidater eller stille deg selv til disposisjon. Jeg føler det er viktig med styremedlemmer både fra sentrale og ikke fullt så sentrale strøk av lokallagsområdet. Bakgrunn, fartstid i klubben, alder og hvilken bil du kjører er uvesentlig, det som er sentralt er at du ønsker å gjøre en jobb for lokallaget enten på den ene eller den andre måten. Til våren har det nåværende styret sittet i 2 år så alle posisjoner er up for grabs. Forklaring på posisjoner vil komme i tråden på forumet. Foreslå deg selv eller andre direkte i tråden eller send meg en mail hvis du ikke vil "stikke frem trynet" Janteloven står dessverre sterkt hos enkelte fortsatt. Jeg vil da legge inn kandidaten i tråden. Hvis navnet ditt dukker op i tråden og du overhode ikke har lyst til å være med i noe styre, send meg en mail så fjerner jeg navnet. På den måten slipper vi ubehaglige diskusjoner i valgtråden. Til slutt vil jeg oppfordre alle til å ta seg en tur på pizzamøtet den 7. desember kl 1900, det er det siste møtet vi har i år og det hadde vært kjekt å se så mange som mulig der. I det siste har det ikke akkurat vært trangt rundt bordene på Peppes for å si det sånn;) Mvh Terje Rønning Lokallagsleder Ålesund Lokallag VACN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 Mottatt og lest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2008 Da har jeg fått rettet opp navnet på det nordligste lokallaget i regionen. Det er ille nok at de heter Nordmøre om de ikke skulle ta hele Nordvest navnet som jeg hadde skrevet:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 31, 2008 Denne er nå sendt ut på mail til alle som sist. Noen har mailet meg med ny adresse og denne gangen ble det bare 8 feilmeldinger:) Nyttårshilsen VACN Ålesund Lokallag 2008 Hei kjære med-VACNaster Da var dette klubb-årets siste dag kommet og det er på tide både å se tilbake på året som har gått og se fremover på året som kommer. Det er litt rart med nyttår i grunn, mange ser det som en ny start men det er jo bare tull. Klart vi kan gjøre ting bedre men det kan vi jo like godt starte med den 4.september eller 12. April. Men 1. Januar blir liksom er grei start på alt som er nytt. 2008 har vært et rart år klubbmessig for meg. Vi har vært på Pizza on tour hvor det aldri klaffa for meg å bli med (bortsett fra den enormt givende turen til Haram da) Touren i seg selv ble derimot en stor suksess som jeg håper vi kan ta igjen også i året som kommer. Det viste seg å være en flott måte å knytte lokallagets medlemmer sammen på, en ting som jo er en utfordring i vårt spredte lokallag. Vi har hatt 15 års jubileum i klubben og for første gang på 4 år passet det heller ikke å reise på hovedtreffet på Våler, ….eller Rudskogen. Jeg rakk ikke til VACN på tur i Molde og Nordvest ble nedprioritert til fordel for mer lokale motorsports aktiviteter. Snakker om motorsport og lokallaget. Det bygges stadig heftigere biler i nesten alle lokaler VACN medlemmer samles og vi er godt representert lokalt på både autoslalom, bilcross og rattlåsracing. I sistnevnte har vi til og med årets topp plassering. Og da er det godt å se at enkelte ildsjeler står på for at vi skal få et skikkelig anlegg å utfolde all det adrenalinet og eksosen vi har i blodet på. Ja 2009 blir virkelig et spennende motorsports år på Sunnmøre. Når det gjelder treffsesongen 2009 begynner jo den allerede om noen få dager med vintertreff i Sverige. Mange fra lokallaget skal over grensen og herje både på et islagt svensk vann og i de svenske barer, hytter og hotell. Så kommer pinsen og årets hovedtreff på Våler og så går det slag i slag med treff både i nord og sør og ikke minst i Nordvest Årets Nordvest treff er i skrivende stund ikke bestemt men etter den informasjonen jeg sitter på blir det avgjort hva som kommer til å skje like over nyttår. Første pizzamøte i 2009 blir på Peppes i byen som vanlig kl 1900 den 4/1. Det har vært snakket om at vi trenger noen nye lokallagsklær igjen og jeg har innhentet litt priser og kommer til å ta med meg en prøve på noen jakker vi har fått tilbud på. Dette er tynne hettejakker av veldig god kvalitet, som blir omtrent som de genserene vi har i dag. Oppfordrer selvfølgelig så mange som mulig til å møte opp den 4. for både å diskutere lit rundt klærne, Nordvest 09 og generelt pisspreik som vanlig… også pizza da såklart Da gjenstår det egentlig bare for meg å takke dere alle for året som gikk og ønske dere et riktig godt nytt år. Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...