#1 Skrevet November 16, 2008 Hei:) Har en passat 3bg med 1.9 tdi 130 hk 4 motion som er chipet. Bilen går godt men når jeg og en kammerat av meg som har helt lik bil og samme motor men UTEN chip skulle ta en test fra 0 til 100 km/h ble jeg litt skuffet. Vi startet ved siden av hverandre og ga det vi hadde opp til 100 km/h. Jeg seg jo litt ifra men min er jo chipet men det var ikke voldsomt mye jegf dro ifra alikevel? Gikk nesten like bra. Har også merket at bilen ikke reagerer like godt i hvert pådrag.. Hva kan dette være? Takker for svar på dette, mvh pk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 har han og 4 motion? kan vær en dårlig chip du har og, hvilken produsent er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2008 Han har 4 motion han også ja. TS racing som har chipet bilen min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2008 Ta en test i oppover bakke i 5 eller 6 gir og ligg likt gi på så ser du forskjellen, akkurat 0-100 blir ikke så stor forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 Kan ikke sjønne at en chippa diesel ikke skal være stor forskjell på fra en helt lik som ikke er chippa. Har en chippa A6 2,5TDI, kjører godt i fra en uchippa 2,5TDI. Men du ma fysisk inn på styringa til den andre bilen å sjekke at den ikke er chippa. Mange som ikke veit at bilene deres er chippa fra før tror jeg. Jeg sjekka på 2 A6`er for noen kompiser, fordi jeg skulle låne originalchippene deres for å sjekke om bilen min gikk normalt uten chip. Jeg hadde litt rar oppførsel på motoren. I allefall fant jeg chip på den første, og gikk derfor til neste kompis, og fant chip der også. De visste ikke om det engang. Begge var like overrasket. Begge bilene var bruktimporterte, og har nok vært chippa før de kom til landet. Ellers ville jeg sjekka luftmassemåleren. Er ikke det ganske vanlig feil? Ført snakk om at sportsfilter gir litt mye åpning slik at luftmassemåleren blir sandblåst. Ikke vet jeg, er ikke vant til disse motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 Takk for svar. Men er nok sant at det ikke er så stor forskjell fra 0- 100 for ganaske god aks orginalt på disse motorene men dro jo litt ifra selv der. Men hvordan sjekker jeg luftmassemålern? Kansje jeg bør skifte filterogså snart om det hjelper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2008 På min trekker jeg bare ut pluggen på luftmengdemåleren. Skal merke vesentlig forskjell. Veit ikke hvor denne sitter på din, er som sagt ikke vant med den bilen... Filter er lurt å bytte, kan aldri bli for reint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...