#1 Skrevet November 16, 2008 Har en kompis som kjører en 01' A4 B5 1,8TQ, og har en relativt kraftig vibrering ved 2500rpm i 5. gir. Det høres ut som lyden kommer fra midt under bilen/mot bakenden. Det vibrerer bare i 5. gir, og akkurat rundt 2500rpm. Virker som det kommer da turboen har bygget seg opp omtrent makstrykk.. Det er ikke felger/dekk, da det er helt nytt og avbalansert. Noen som har vært borti dette før, eller har tips til hva det kan være? (Bilen er chippet, nytt luftfilter (innsatsfilter i org. boks) og ny resirkventil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 Helt nye dekk m/felger som nettopp er avbalansert sier du? Og feilen har nettopp oppstått? Hmmm sammenheng? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2008 Chippet? For mye Nm på girkassen? Samme symptomer om du chipper en B6 hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2008 Helt nye dekk m/felger som nettopp er avbalansert sier du? Og feilen har nettopp oppstått? Hmmm sammenheng? Nei, det var samme problem med sommerfelgene. Det jeg mente var at det ikke var felger&dekk som var problemet.. Chippet? For mye Nm på girkassen? Samme symptomer om du chipper en B6 hvertfall. Chippet ja, er vel 190hk/290 nm i bilen nå... Kan det bli for mye nm da den lader maks på tungt gir i lavt turtall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 (endret) Sitter ingen steiner oppi gummi lagringa på bakre girkassefeste? dette er vanlig å skaper en voldsom vibrasjon spess om bilen er chippet da drivverket vrir seg mere ved belastning.. det vrir seg så mye at steinene til slutt får kontakt mellom girkassehuset og bakre travers brakett til girkassa som igjen fører alle motor og drivverks vibrasjoner rett i karroseriet. høres helt sinnsykt ut under kjøring. når jeg tenker meg om gjelder dette b6 og b7. en hadde sjekket festene på h og v side på b5 kassefestene også om steiner har festet seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 Det tror jeg ikke er sjekket, skal videreføre tipset og be han sjekke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2008 Dette er ofte svinghjul vibrasjoner, grunnet at det todelte svinghulet vrir seg endel ved pådrag.. Ikke ukjent fenomen.. Må enten bytte svinghjulet, eller redusere momentet i dette turtalls registeret.. Evnt gire ned, å ta litt hensyn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2008 Chippet? For mye Nm på girkassen? Samme symptomer om du chipper en B6 hvertfall. bare tull, har en b6 med stage 3++ ts r chip, det er ikke gearkassen som vibrerer men svinghjulet og da må man over 340nm i hvertfall, kjører med ca 370nm eller 1,4bar trykk og har kun små vibrasjon ved 2300 til ca 2800rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2008 Dette høres veldig likt det jeg har problemer med Rs2'n om dagen. det begynnte bare når turboen spoola opp, men nå er det vibrering mer eller mindre hele tiden ved akselerasjon. Jeg var under bilen her om dagen og kunne med 99% sikkerhet konstatere deffekt oppheng for diffen bak. jeg skal bytte dette festet pluss alle festene for motor og girkasse. Håper dette fikser problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2008 bare tull, har en b6 med stage 3++ ts r chip, det er ikke gearkassen som vibrerer men svinghjulet og da må man over 340nm i hvertfall, kjører med ca 370nm eller 1,4bar trykk og har kun små vibrasjon ved 2300 til ca 2800rpm Noen vibrerer tidlig, andre holder for mere effekt.. Har opplevd vibrasjoner på flere B6 etter chip. Mens andre tåler et K04 oppsett uten å vibrere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...