#1 Skrevet November 16, 2008 Jeg står litt stuck med en golf som har fått transplantert g60 motor... den vil rett og slett ikke starte. Jeg sitter offshore og har ikke sett på bilen enda, men den står hjemme hos meg for fix. Jeg har spurt eieren en del, og fått til svar at bensinpumpe går når den skal, bygger trykk og stopper når den skal. Bilen har gnist på alle plugger.... Derimot virker det som om dysene ikke åpner i og med den ikke slår etter eller blir rå. Jeg har lastet ned koblingskjema for G60 og funnet ut at alle dysene er koblet likt med den ene ledningen koblet til pin 12 på hjerna, og den andre går til bensinpumperele pin4 (?) Ser ut som bensinpumpereleet har 9 pinner ut ifra mine tegninger, den har tenning inn på pin2, bensinpumpa ut på pin8. En ting jeg tenkte jeg skulle sjekke når jeg kommer hjem er selvfølgelig spenning ut på pin12 (skal vel jorde denne når dysene skal åpne(?), samt måle spenning over sikring 18 som skal være til lambda og skal ha spenning likt med dysene. Noen som kan fortelle meg hva hjerna må ha av input for å jorde denne utgangen ? Jeg regner med den må ha signal fra hallgiver, men finner ikke noe annet som ringer noen bjeller... Tips og trix mottaes med stor takk ! Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2008 Ingen ?? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2008 Ingen ?? Jan Brede Har vært borti det samme på en nybygd 16vT med digifant, den hadde gnist og pumpa gikk men dysene åpnet ikke, det jeg gjorde da var å måle pin X ut fra hjernen (husker ikke nr) og fant ut at det ikke var strøm ut til dysene, forsøkte med en ledning inn på pluss på dysene med tenningsstrøm. Startet tvert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2008 OKai.. interessant, det vil altså si at det er hjerna som gir + og bensinpumperele som jorder da (?) Er det ledningen fra hjerna du la til tenningstrøm ? Jan brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2008 Husker ikke hvordan det hang sammen, lenge siden jeg studerte strømskjema (var en gang i sommer) men jeg tok bare en ledning med tenningstrøm fra tenningsbryteren og frem på stikket på dysene på +. (koblet meg innpå + ledningen med strømtjuv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...