#1 Skrevet November 16, 2008 I dag kjørte jeg en kort tur på kald motor. I siste bakken, etter ca 10 minutters kjøring, kjente jeg lukten av brent gummi inni bilen. Åpnet panseret etter at jeg hadde parkert, men kunne ikke lukte meg frem til noe. Da jeg startet igjen etter et par timer, fikk jeg følgende feilmelding: - blinkende glødelampe-symbol - "Engine fault Workshop!" Jeg ringte VW-nødnummeret, de sa jeg kan kjøre med feilen inntil jeg får time på verksted dersom motoren går som normalt. Får vel bestille time hos Møller i morgen. Noen tanker om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 Må vel være en reim eller.no vil jeg tippe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2008 Reim? Hvis det er dynamoreimen ville jeg vel fått lys i ladelampen også? Hvis det er registerreimen ville jeg vel hatt totalt motorhavari? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2008 klimareim? Er usikker på om det er egen reim på din da, men var bort i en passat 97 mod. Jeg fant ei reim på bakken ved siden av bilen min med audi logo på og fikk selvsagt panikk. Fant alt i orden på min, men kom på at det pleier jo å være både audi og vw logo på. men denne var smelta bort. Etter en liten leiterunde etter andre vag'er fant jeg denne passaten, og spurte eieren om hun hadde merka noe galt med bilen? -Hun hadde kjent litt svidd gummi lukt, men hadde ikke merka noe på bilen. Jeg tok en kjapp titt og fant ut at klimareima var borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2008 Bra tips - hvor skal jeg se etter denne klimareimen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2008 Du har en multiprofil reim den går til dynamo og klimakompessor. ryker den lyser ladelampa og klima går i econ.. den har noK ikke røket... passaten er helt annerledes bygget opp med 2 profilreimer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2008 God informasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2008 er det 2.0tdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2008 Nei, 1,9 TDI originalt 101 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2008 ok. hmm.. den går som den skal fortsatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2008 tenker kansje du har kjørt på en pose eller no som har lagt seg på eksos og motorlampa er bare en tilfeldighet hmm. om alt av deksler sitter som det skal og bilen går som en skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2008 Den går som den skal, ja. Vi får krysse fingrene og ta en titt på det i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 17, 2008 Snakket med Møller i dag, de sa vi skal bruke bilen som vanlig et noeon dager. Dersom det ikke forsvinner så tar de en titt på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 17, 2008 Sjekk om bremselyset virker. Høres litt rart ut,men på sharan var bremselys brytern defekt og fikk samme feil melding. Bytta på ti min og kosta vel ca 150 kr. Bare et tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2008 Tok nettopp en runde og så over alle sikringene. Sikring SB7 på 5A som går på bryter på bremsepedal og bryter til clutchposisjon (eller noe slikt, tysken min er ikek så god) var gåen. Byttet sikringen og koblet fra batteriet 2 minutter. Feilmeldingen er der fortsatt. Skal ut å kjøre snart, sjekker bremselysene da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 17, 2008 (endret) Jaja, her lyser bremselysene konstant. Cruice-kontrollen virker heller ikke. SB7-sikringen røk straks jeg startet motoren. Er da konklusjonen at det må være bryteren til bremselyset? Befinner denne seg under bremsepedalen? (I tilfelle så bør jeg få det på garantien, har hatt en vannlekasje der nede) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 18, 2008 Har en sharan og der sitter bremselys bryteren opp under ved pedalen. Litt plundrete,men den var hullet den satt i var avlangt så det var bare å dreie den en halv omdreing (husker ikke hvilken) så løsna den og fikk den ned slik at du fikk den av i kontakta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 19, 2008 (endret) Det var visst ikke bryteren på bremsepedalen, det var hallgiveren. En hallgiver er visstnok en bryter som har med clutchen å gjøre, lokalisert under batteri/luftfilter. Pris feilsøking 900,- ny bryter 600,- arbeid 1 500,- totalt kr 3 000,- Sure penger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...