#1 Skrevet November 16, 2008 Hei Lurte på om det er noen som har noe erfaring med feilkode på secondary air injection system på en Passat 02, 1.8T Legger ved kopi av scanning fra VagCom. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tuesday,13,May,2008,18:47:41:44973 VAG-COM Version: Release 704.1 Data version: 20071016 Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77 VIN: WVWZZZ3BZ2E098522 Mileage: 256550km/159412miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 4B0-906-018.LBL Part No: 4B0 906 018 DC Component: 1.8L R4/5VT 0001 Coding: 11501 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ2E098522 VWZ7Z0A3854782 1 Fault Found: 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Har demontert og sjekket slanger, alle var hele, målt spenning på pumpa, og testet at den virker. Har også renset kontaktpunkter. Får resatt feilkode, men det kommer tilbake igjen. Noen ganger etter noen dager, andre ganger kan det gå 1 måneds tid før den slår ut igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2008 Possible Solutions * Check Fuel Pump Relay (J17) * Check Hoses/Pipes to/between Components * Check Secondary Air Injection Pump (V101) * Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299) * Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2008 Vet du hvor de relène sitter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2008 Vet du hvor de relène sitter?? Neei, men det veit garantert noen andre her, et tips er kanskje og se på sikringspanelet i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2008 Falskluft bak mot torpedo er ganske vanlig på de her med den feilkoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2008 Tenker du på den gummi slangen som ser ut som en "T" helt bak mot torpedoveggen, på toppen av motoren?? Den er byttet for ikke så lenge siden da det meste av den var borte: rolleyes Trudde først den kunne ha noen med det å gjøre... For når jeg nullet koden etter å ha byttet den så gikk den ganske lenge før den slo ut i feil igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...