Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Lurte på om det er noen som har noe erfaring med feilkode på secondary air injection system på en Passat 02, 1.8T

 

Legger ved kopi av scanning fra VagCom.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tuesday,13,May,2008,18:47:41:44973

VAG-COM Version: Release 704.1

Data version: 20071016

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77

 

 

VIN: WVWZZZ3BZ2E098522 Mileage: 256550km/159412miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 4B0-906-018.LBL

Part No: 4B0 906 018 DC

Component: 1.8L R4/5VT 0001

Coding: 11501

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ2E098522 VWZ7Z0A3854782

 

1 Fault Found:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Har demontert og sjekket slanger, alle var hele, målt spenning på pumpa, og testet at den virker. Har også renset kontaktpunkter.

Får resatt feilkode, men det kommer tilbake igjen. Noen ganger etter noen dager, andre ganger kan det gå 1 måneds tid før den slår ut igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Possible Solutions

 

* Check Fuel Pump Relay (J17)

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Secondary Air Injection Pump (V101)

* Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299)

* Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvor de relène sitter??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvor de relène sitter??

 

Neei, men det veit garantert noen andre her, et tips er kanskje og se på sikringspanelet i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falskluft bak mot torpedo er ganske vanlig på de her med den feilkoden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på den gummi slangen som ser ut som en "T" helt bak mot torpedoveggen, på toppen av motoren?? Den er byttet for ikke så lenge siden da det meste av den var borte: rolleyes

Trudde først den kunne ha noen med det å gjøre... For når jeg nullet koden etter å ha byttet den så gikk den ganske lenge før den slo ut i feil igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.