Anbefalte innlegg

Skal ha et sett med justerbart til Einseren min, og det er helt garantert flere her inne som har spurt de samme spørsmålene. Regner med det sitter et par einser-guruer som kan svare ;)

 

1. Hvilket sett bør jeg velge, dersom jeg skal ha litt komfort, samtidig som jeg kan senke sånn passe - pluss at det skal være til en rimelig penge. Bilen skal ikke brukes på bane, kun landevei, og den skal ikke vinterkjøres, så rustfritt er kanskje ikke nødvendig?

 

2. Hvor mye kan jeg senke før jeg er nødt til å gjøre noe med drivaksler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Vmaxx på min einser og det er STIVT. Det skal sies at bilen er lødd med polyforinger, men det er bare ballongdekka som demper. Hehe..

 

Har desverre ikke erfaringer med noen andre sett til einser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har JOM gewinde på min einser.. Synes det er i overkant mykt så det egner seg ikke til ekstremsenking, men det koster jo slikk og ingenting! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte FK sett av Håkon Sandberg.

Tror det var den billigste typen og det var det komfort i selv med mye senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er det jo bare og senke til det subber i akslinger....;)

 

Kjører selv på KW 1,, det er for mykt bak.. I fronten er det mekanisk stopp,, så der fjærer 195 45 14..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte FK sett av Håkon Sandberg.

Tror det var den billigste typen og det var det komfort i selv med mye senk.

Er det det som heter FK Highsport?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok FK AK serien det.

 

FK highsport er noe dyrere, det jeg har på cabben min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Vmaxx, syns det funker bra på min, syns det er passe stivt faktisk, den er senket så felgene akkurat subber litt i skjermbuen ved fartsdumpene med 15". Betalte 3800 mener jeg..ferdig levert..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det det som heter FK Highsport?

 

Det husker jeg ikke, men hvis du ser i tråden hans så står det vel priser der på FK kostet ca 5000kr ikke rustfritt og ikke hardhets justering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det mulig jeg er litt subjektiv her da jeg har FK på alle mine einsere og nå også på Femmer-golfen. :P

 

Men, jeg mener at FK (ikke av typen AK) er den typen gewinde som gir best Value for money vs Komfort og handling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det husker jeg ikke, men hvis du ser i tråden hans så står det vel priser der på FK kostet ca 5000kr ikke rustfritt og ikke hardhets justering.

 

Var dette jeg kjøpte FK Highsport kr. 5200,-

Dette var overraskende godt å kjøre med:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om jeg skal gå for et sett FK Highsport eller AK, virker som om det er mange som har gode erfaringer med dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om jeg skal gå for et sett FK Highsport eller AK, virker som om det er mange som har gode erfaringer med dette :)

 

Nei nei, ikke AK. det er ikke det samme som FK... det er riktignok laget av FK, men er av langt rimeligere konstruksjon.

 

FK highsport, Königsport, Silverline eller Silverline X er de du ønsker å kjøpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK - godt du fikk spesifisert korrekte modeller :)

Velger nok FK Highsport - hvem selger dette billigst?

 

EDIT: Jeg må jo ha et sett som har TÜV for Golf 1 før 09/79...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK AK har jeg på konebilen og det er komfortmessig likt som VMAXX,JOM og alle de "billig" gewindene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump: Ingen som kjører med Weitec gewinde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan si at supersport senket masse= null fjergang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt FK AK og har nå supersport på Polo´n. (jaja, er ikke en golf en, men såå stor forskjell er det vel ikke?) FK AK er ålreit å kjøre på, men ikke til å senke med. (Les senke mye :D) Byttet til supersport om er ganske stivt, og syns det er helt topp, i forhold til pris :) så for looks så er supersprt : ja : Det fjøret kun i 185/35-17 gummi med 3,5bar luft :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump: Ingen som kjører med Weitec gewinde?

 

Hør med Jan Tore Kopperud. Han hadde Weitech på Cabrioen sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører FK silverline X på min einser og syns det er for mykt bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har KW V3 på en bil som kun har gått 500m etter veien. Det lille jeg har kjennet/ kjenner er at den også er litt myk bak, men det må den også være hvis ikke vil jeg tro bilen blir veldig overstyrt pga for stive fjærer/demping bak. (Husk det er lite vekt bak)

 

Når det gjelder mange sine opplevelser av bilene er stive foran så har det noe med manglende fjæringsvei og de ofte ligger på støtgummien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump: Ingen som kjører med Weitec gewinde?

 

hadde det på lupoen, å det var helt gull:) stivt og fint, men ikke ubehagelig som supersporten var på golfen.

Var også weitec fjører og dempere på golfen når jeg kjøpte den fra iden, å det fungerte også veldig bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.