Anbefalte innlegg

Har så lenge eg kan hugse slitt med att bilen er utrulig vinglete og dårlig på styringa.

Det blir vanskelig å forklare uten en prøvetur men får prøve.

Kjem inn i en sving med X grader rattomslag, så holder bilen svingen ett stykke, før den enten kan begynne å svinge meir eller mindre - noke som eg må korrigere med meir eller mindre rattomslag. Vist eg kjem inn i svingen, og må legge om meir rattomslag for å holde svingen brukbart så kan bilen plutselig "ta tak" på styringa og styre enda meir, det skal altså plutselig veldig lite til i fra lite sving til mykje sving, noke som kjennes veldig ut som "nøkkesvinging"(du kjenner att heile bilen blir kasta inn i sving).

Det fungerer greit i lavere hastigheteer, men når det blir litt hardkjøring er det heilt .. forjævlig kor dårlig det skal fungere der framme. Rekner ikkje med bilen kjem sånn orginalt, så det må vell være en feil enplass.

Kan nevne att det bobler i servo-tanken, er det normalt? Foringer er bytta under heile bilen, problemet er der med både 205/15-55 sommerdekk og orginale vinterdekk. Har bytta styresnekka engang før(av andre grunner), og problemet var rimelig likt både før og etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er styrekulene og opphengskulene bytta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra spørsmål! Sliter med akkurat det samme og håper noen har gode løsninger på dette:-) De fleste foringer er byttet på min bil også uten noen merkbar forbedring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bytta vertfall bærekulene før eg tok bilen på hjulkontroll for ett par mnd sida. Merka lita. (Bærekule samme som styre- eller opphengskule?)

Veldig bra spørsmål! Sliter med akkurat det samme og håper noen har gode løsninger på dette:-) De fleste foringer er byttet på min bil også uten noen merkbar forbedring...

Berre å bidra med ting du har prøvd, eg begynner å bli lei! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik var min før skruene forsvant i forstillinga mi å ..

sjekket skruer å foringer osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skruene forsvant? Att dei er løse meiner du? Foringene i forstillinga er bytta, satt i polyforinger for ett par mnd sida, ingen forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærekule = opphengskule

Styrekule = endeledd

Kjært barn har mange navn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit med en oppklaring i det vertfall, men problemet vedvarer :\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen min var slik en stund før.. tok så hjulkontroll/justering på'n. og da ga det seg, var mye feil på spissinga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde hjulkontroll når bilen blei senka, dei sa den stod way off - såklart, etter så brutal senking. Men merka ingenting etter hjula blei stilt, like gale.

Hadde meg en tur til Bergen i går, og gjennom ett par lange, strake tuneller holdt eg rattet heilt i ro, og kjente att bilen dansa fra side til side.. kan såklart være sporing, men då skal vell bilen helst legge seg NED i sporet, ikkje ligge å "flyte" rundt på veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var slik som f.eks. i sving, så lå jeg rundt svingen som vanlig, så plutselig svingte den "mer" enn hva jeg gjorde. akkurat som om spissinga var way-off :)

kan jo være noe i det. hvor mye er'n senka da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaah. Coilovers så eg har ikkje noke konkret tall i cm.

Sånn ser bilen ut no:

bilde02.jpg

Men eg kom på en ting når eg bladde gjennom bildene her!

Bakstillinga ser "skeiv ut på bilen". Det kan være plastikken som lurer meg, men eg la merke til det når eg skulle til å montere senkesettet. Det er større glippe mellom hjul og skjermen på høgre side enn venstre side.

Har jo hatt firhjulskontroll i ettertid, og det blei aldri kommentert att det var skeivt. Det er vell og såogsei ingenting å stille på i bakstillinga heller, så enten er det synsbedrag pga en slapp innskjerm eller så er det vell noke veldig gale. Men om det er har betydning for sving-problemene eller ikkje aner eg ikkje.

Høgre:

hoyrebak.jpg

Venstre:

venstrebak.jpg

(ikkje mulig å legge inn bildene i miniatyr?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg en tur under bilen no i kveld, og prøvde å vri styrearmene(?) frem og tilbake, den høgre glei veldig fint, men den venstre var litt tyngre og glei ikkje jevnt fram og tilbake, kjennes på en måte ut som den er ganske tørr inni.

Rekner med det kan være årsaken? Bør no være rimelig enkelt og billig å bytte ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du byttet foringer, fikk du montert det lille blekkrøret i forstillingen riktig? Hvis ikke kan de fremre bærearmene bevege seg i traversen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hugser ikkje akkurat korleis det blei gjort men eg kan ikkje hugse det var så mangen valgmuligheter. Og problemet var der både før og etter, og eg innbiller meg att det har blitt værre med tida

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen..? Skal prøve å få bilen på løftebukk i løpet av dagen å ta en god runde under.

Muligheter for att det er servoen som har skylda? Veit pumpa er dårlig og det bobbler som sagt i servotanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.