#1 Skrevet November 17, 2008 (endret) På 7a motoren min ser jeg at det er en del olje ved tennpluggene. Mistenkte at det var en defekt bunn og/ellertoppakning pga oljeforbruk og lekkaskje. Men blei litt usikker når jeg oppdaget dette. Har ikke turt å ta ut pluggene og la oljen renne tilbake i motoren. Noen som veit hva det kan komme av og hva jeg burde gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2008 Pakningen som sitter under toppDEKSELET ditt er nok defekt. Den sammen med en pakning som sitter rundt plugghullene fås kjøpt løst og byttes på ca 20 min med kaffepause og nynning til en god låt:) Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2008 Ser sånn her ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2008 Nice!!! Takketakk! Var redd det var noe værre.. Har ikke "mad skillz" når det gjelder motor og har ikke byttet noe sånnt før, men har hørt at det ikke skal være så vanskelig. Bare skru av-ta vekk-sette på? Ikke no register reim osv å ta hensyn til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2008 er det mulig å bare kjøpe den indre, altså rundt pluggene ?? 700kr for pakningen er et ran når den koster 20 dollar fra autohauz, selv med frakt på 30 dollars er det fremdeles halv pris fra møller og mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2008 Bytt begge mens du er i gang, de holder ikke mer enn 3-4 år selv om du ikke tar av dekselet innimellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2008 Aner ikke, men er vel mulig at du får det billigere på bilextra, i og med at vi har rabatt der. Har også forstått det slik at hvis du har tatt av toppdekselet så bør du bytte pakning. Eller kanskje jeg blander litt nå... Edit: Var litt seint ute... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 23, 2008 Ok, pakning er innkjøpt og skulle til å skru. Har skjønt såpass at man må ta av innsuget, men hvordan kommer man til alle skruene på innsuget? Virker som fuelrailen? og en annet rør, mener det kommer fra ac, er i veien. Kan man bare skru av fuelrailen? (hvis det var det da) Hvis noen hadde hatt noen bilder så hadde det vært knall. Har prøvd å titte i hayens boka, men blei ikke noe smartere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 23, 2008 Skal vel ikke være så mye hokus-pokus å løsne innsuget fra DEN sida motoren. Det som er det morsomme er å finne igjen den skruen som sitter innunder på andre sida... Som du liksom ikke har sjans til å se, uansett hvordan du vrir deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2008 Skal vel ikke være noe spess problem nei... Men bare lurer på om jeg må skru av den som er ringet inn i rød, er det da bare å løsne de skruene der? Den grønne er også litt i veien for å komme til noen skruer der... Men det får jeg kanskje ikke gjort så mye med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2008 Skal vel ikke være noe spess problem nei...Men bare lurer på om jeg må skru av den som er ringet inn i rød, er det da bare å løsne de skruene der? Den grønne er også litt i veien for å komme til noen skruer der... Men det får jeg kanskje ikke gjort så mye med... Det med grønn ring er servopumpe... Og den er det ikke noe stort problem å fjerne! Hvordan det er rundt fuelrailen der husker jeg ikke helt... Har ikke sett nedi motorrommet på en sånn bil på flere år.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 25, 2008 Noen som veit hvordan det er med fuelrailen? Er lite sugen på å sette den bort, da det burde være relativt enkelt å gjøre det selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 27, 2008 Ingen som veit? hadde håpet å få fikset det iløpet av helga... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...